لهستان 100 تن طلای خود را از انگلیس پس گرفت

© Sputnik / Oleg Lastochkin /  مراجعه به بانک تصاویر لهستان 100 تن طلای خود را از انگلیس پس گرفت
لهستان 100 تن طلای خود را از انگلیس پس گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لهستان 100 تن از ذخایر طلایش را از بانک مرکزی انگلیس به داخل کشور بازگردانده است.
ترامپ از جزئیات فرستادن نظامیان امریکایی به لهستان پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از جزئیات فرستادن نظامیان امریکایی به لهستان پرده برداشت

به گزارش اسپوتنیک، طی دو سال اخیر لهستان تلاش کرده تا حجم ذخایر طلای خود را افزایش دهد و در همین راستا 100 تن از ذخایر طلایش را از انگلیس به داخل کشور بازگردانده است.

آدام گلاپینسکی، رئیس کل بانک مرکزی لهستان اعلام کرد، که ورشو نیمی از ذخایر طلای خود را که در انگلیس نگهداری می‌شد به انبار بانک مرکزی لهستان منتقل کرده است.

وی تاکید کرد: طلا سمبل و نماد قدرت کشور است.

با توجه به اینکه نیمی از ذخایر طلای لهستان در انگلیس باقی مانده است، بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است، که به بازگرداندن ذخایر خود به داخل کشور ادامه خواهد داد.

گلاپینسکی می‌گوید: لهستان می‌تواند از محل فروش ذخایر طلای خود میلیون‌ها دالر منابع مالی تامین کند، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارد.

یادآوری می کنیم، که لهستان در سال 2018 و 2019 در مجموع 125 تن طلا خریداری کرد و با داشتن 228.6 تن طلا در جایگاه بیست و دومین کشور از نظر بزرگی حجم ذخایر طلا در جهان قرار دارد.

ارزش ذخایر طلای لهستان 10.8 میلیارد دالر برآورد می‌شود.

لهستان؛ مجازستان و صربستان کشورهایی هستند، که اخیرا به جمع کشورهایی نظیر چین و روسیه که در حال جمع کردن طلا از بازار جهانی هستند، پیوسته‌اند که دلیل آن تلاش برای تنوع بخشی به دارایی‌های حساب ذخیره این کشورها با توجه به افزایش بی‌ثباتی اقتصادی در جهان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала