نشریه بریتانیایی نقشه اوکراین را بدون کریمه نشر کرد و خبرساز شد

© Fotolia / Toshketنشریه بریتانیایی نقشه اوکراین را بدون کریمه نشر کرد و خبرساز شد
نشریه بریتانیایی نقشه اوکراین را بدون کریمه نشر کرد و خبرساز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه بریتانیایی ایکونومیست در یک ویدیو نقشه اوکراین را بدون کریمه نشر کرد و این موضوع خبرساز شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه بریتانیایی ایکونومیست (The Economis) در یک ویدیو نقشه اوکراین را بدون منطقه کریمه که به ساختار روسیه پیوسته است اما مقامات اوکراینی آنرا خاک اوکراین می‌دانند، نشر کرده است.

این ویدیو توجه سفارت اوکراین در بریتانیا و ایرلند شمالی را به خود جلب کرده است. مسوولین این سفارت خواستار اصلاح تصویر شده اند.

دیپلومات‌های اوکراینی در بریتانیا می‌گویند: "ما امیدواریم که چنین نشریه معتبر و مشهور در جهان نقشه را به شکل لازم آن تغییر دهد".

پس از گذشت زمانی، نشریه مذکور این ویدیوی جنجالی را حذف کرد.

گفته می‌شود که این ویدیو درمورد پروسه استیضاح دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا ساخته شده بود، پروسه‌یی که پس از تماس تلفونی ترامپ با ولادیمیر زیلنسکی، رئيس جمهور اوکراین آغاز شد.

در ویدیوی مذکور روسای جمهور دو کشور یکجا با نقشه‌های کشورهای شان به تصویر کشانیده شده بود.

کریمه در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی شامل ساختار روسیه شد. در این همه‌پرسی ۹۶.۷۷ درصد باشندگان جمهوری کریمه و همچنان ۹۵.۶ درصد باشندگان سواستوپول به پیوستن به روسیه رای دادند.

مسکو بارها اعلام کرده است که این تصمیم در تطابق با حقوق و قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد اتخاذ شده است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه، موضوع کریمه بسته شده است و قابل بحث نمی‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала