فرار شاه دخت عربستان از سلطنت+عکس

© REUTERS / Faisal Al Nasserفرار شاه دخت عربستان
فرار شاه دخت عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد ابن سلمان آل سعود شاه دخت عربستان سعودی را بازداشت نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از رسانه های جهانی گزارش دادند که باسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود، شاه دخت 55 ساله - جوانترین دختر از جمله 115 فرزند پادشاه دوم عربستان سعودی  مفقود شده اند.

گفته می شود، همانطور که اخیراً با انتشار نشریه آلمانی Deutsche Welle مشخص شد، اکنون این زن در ریاض بازداشت خانگی شده است. علاوه بر این ، او و تمام مخاطبین وی تحت نظارت قرار گرفتند ، بنابراین شاهزاده خانم نمی تواند آشکارا درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کند. اما خبرنگاران DW موفق به کشف چند جزئیات شدند.

​شاه دخت بسمه نه تنها به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی سعودی حاکم، بلکه به عنوان یک فعال عمومی نیز شناخته می شود: او آشکارا از اصلاحات در زندگی عمومی این کشور حمایت می کند ، به خصوص در مورد حقوق زنان و تبعیض. وی عضو چندین سازمان حقوق بشر است و به طور مرتب نظرات خود را در رسانه های عربی و جهانی بیان می کند. با این حال ، انتقاد او بر خانواده حاکم تأثیر نمی گذارد ، بلکه فقط مسئولان و قوانین هستند.

طبق اسنادی که در دسترس انتشار بود ، در 18 دسامبر سال گذشته ، شاهزاده خانم قرار بود برای مداوا در اورژانس به سوئیس پرواز کنند (تشخیص آن مشخص نیست) ، اما پرواز وی چندین بار به تعویق افتاد. اولین کسی که متوجه این موضوع شد ، لئونارد بنت یک وکیل Basma متولد آمریکا بود. در نتیجه ، در مارچ 2019 ، شاهزاده خانم به ظن تلاش برای ترک عربستان سعودی برای همیشه با دختر بزرگترش بازداشت شد.

​مقامات معتقدند که این معالجه فقط بهانه ای بود ، اما در حقیقت این زن می خواست به اروپا فرار کند. در همین زمان ، حساب توییتر او  متوقف شد. پس از مدتی ، شاهزاده خانم در بازداشت خانگی قرار گرفتند ، و اکنون تنها اعضای خانواده سلطنتی محل زندگی وی را می دانند. از دنیای خارج فقط یک وکیل می توانست با او ارتباط برقرار کند. به گفته وی ، در طول مکالمه صدای باسمه 'مانند یک گروگان' بود.

​وکیل وی گفت: 'او فقط از همه رادارها ناپدید شد. هیچ کس نمی داند او کجاست. در ابتدا ما بدترین را فرض کردیم.'

یک منبع در عربستان سعودی ، که مایل به ناشناس ماندن است ، به DW گفت که دلیل این دستگیری می تواند عصبانیت ولیعهد 34 ساله ، صدراعظم و رئیس محکمه سلطنتی ، محمد ابن سلمان آل سعود باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала