امریکا به ترکیه: اس-400 را نابود یا پس بدهید

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا به ترکیه: اس-400 را نابود یا پس بدهید
امریکا به ترکیه: اس-400 را نابود یا پس بدهید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا به ترکیه پیشنهاد کرده است، که سامانه های راکتی روسی دفاع هوایی اس-400 را«نابود کند یا پس بدهد یا از آنها خود را خلاص کند».

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام عالی رتبه وزارت خارجه ایالات متحده امریکا درباره استفاده ترکیه از اس-400 روسی گفت:- "تحویل اس- 400 پذیرفتنی نیست، چون خطر اعمال تحریم ها را به همراه دارد. هرچند زمان اعمال تحریم ها بر اساس قانون CAATSA ذکر نمی شود و هنوز  دقیق نیست.  همچنین درباره دامنه، گستردگی و عمق تحریم ها در برابر ترکیه زیاد می توان صحبت کرد".

هشدار امریکا به ترکیه در پی دستیابی به اس-400 روسیه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار امریکا به ترکیه در پی دستیابی به اس - 400 روسیه

این مقام عالی رتبه امریکایی افزود:- "ترکیه دارای آزادی مانور برای بازگشت به پشت میز مذاکرات است. ترک ها می دانند که باید برای رسیدن به موفقیت باید اس- 400 را نابود کرده، پس داده یا به شکلی از آن خلاص شوند. در عین حال ما امکان خریداری راکت های پاتریوت را برای آنها از بین نبرده ایم و این سامانه ها با نیازهای پدافند هوایی آنها مطابقت دارند".

پیش از این، طرح قانون اعمال تحریم ها در برابر ترکیه در پیوند با عملیات نظامی انقره در سوریه به مجلس سنای امریکا تقدیم شد که در آن از جمله پیشنهاد می شود همکاری نظامی واشنگتن با ترکیه ممنوع شده و به خاطر خریداری سامانه های راکتی اس- 400 از روسیه تحریم هایی در برابر این کشور اعمال شود.

این در حالیست، که به عقیده رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امریکا حق ندارد کشور وی را از خرید سامانه اس- 400 باز دارد.

یادآوری می کنیم، که قرارداد تهیه جدیدترین سامانه های پدافند هوایی روسی S-400 روسیه باعث ایجاد بحران در پیوندهای ترکیه و ایالات متحده شد. تحویل پدافندها از اواسط ماه جولای آغاز شد، مرحله دوم تحویل در اواسط ماه سپتامبر به پایان رسید. اردوغان گفت: این سیستم دفاع هوایی در اپریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

سامانه اس-400Triumf   از جمله سامانه های جدید پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی «الماس» طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع راکتی متحرک زمین به هوا اس- 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای راهبردی و جنگنده های شکاری، راکت های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، راکت های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала