نیکولاس کی: نیروهای خارجی پس از صلح افغانستان را ترک می کنند

© Sputnik / Jawed A Kargar نیکولاس کی: نیروهای خارجی پس صلح افغانستان را ترک می کنند
نیکولاس کی: نیروهای خارجی پس صلح افغانستان را ترک می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان می گوید که در صورت رسیدن به یک توافق صلح در افغانستان، نیروهای خارجی به گونه تدریجی افغانستان را ترک می کنند اما نه به یک باره گی.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، نیکولاس کی، دیپلمات بنلدپایه ناتو در یک نشست در انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در کابل می گوید که اولویت سازمان ناتو پایان بخشیدن جنگ و خشونت در افغانستان است.

دولت سوریه می خواهد که نیروهای خارجی این کشور را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان
دولت سوریه می خواهد که نیروهای خارجی این کشور را ترک کنند

او افزود: "خروج نیروهای بین‌المللی تا زمانی صورت نخواهد گرفت که یک توافق کامل صلح بدست آید؛ بدون توافق جامع صلح، هیچ‌گونه خروج کامل صورت نخواهد گرفت. این توافق جامع صلح نتیجۀ گفت‌وگوها میان افغان‌ها خواهد بود".

او در تاکید دارد که برنده جنگ طالبان نخواهند بود و مردم افغانستان نمی خواهند که روزهای تاریک گذشته را دوباره تجربه کنند، او گفت: "«طالبان، برنده نخواهند شد؛ این به همین اندازه ساده است. طالبان در جنگ پیروز نخواهند شد؛ زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به‌گونۀ فزاینده نیرومندتر و توانمندتر می‌شوند چرا که از سوی ناتو آموزش و کمک می‌شوند و حمایت مالی این سازمان را بدست می‌آورند".

او اظهار داشت که توافق امریکا با گروه طالبان، افغانستان را به رسیدن صلح کمک می کنند.

این سخنان در حالی بیان می شود که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، تصمیم رئیس غنی را از بهر ممکن ساختن رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی را شجاعانه خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала