پنتاگون: ایران به دنبال تسلط در خاور میانه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoپنتاگون: ایران به دنبال تسلط در خاور میانه است
پنتاگون: ایران به دنبال تسلط در خاور میانه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اخیرا گزارشی را در خصوص توان نظامی ایران منتشر نمود که در آن گفته می‌شود: ایران بزرگترین زراد خانه هسته در خاور میانه را در اختیار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع امریکا گزارشی را تحت عنوان "قدرت ارتش ایران" در مورد توانایی های نظامی ایران منشر نمود که در آن تأکید شده است: ایران دارای بزرگترین برنامه موشکی در خاور میانه است.  

پنتاگون گزارش داده که ایران یک برنامه توسعه موشکی گسترده‌ دارد و تعداد و پیشرفتگی موشک‌های‌ این کشور باوجود تحریم‌ها و تلاش‌هایی که برای منع توسعه تسلیحاتی در جریان بوده، رو به افزایش است.

در گزارش پنتاگون آمده است: ایران توانایی خود را در استقرار نیروها و قدرت هوایی فراتر از مرزها در حمایت از متحدین خویش در سراسر خاورمیانه ثابت کرده است.

آژانس اطلاعات دفاعی امریکا، توانایی ایران در کنترل نیروهای خود در خارج از مرزها را "محدود" توصیف کرده است، اما به این نکته اذعان کرده که ایران در حال آموختن درسهایی است که از درگیری ها در سوریه، عراق و یمن به دست آورده است و در آنجا نیروهای این کشور در حال نبرد با داعش هستند.

ایران همچنین به دنبال افزایش پشتیبانی از عملیات بین المللی صلح سازمان ملل است.

به گزارش آژانس اطلاعات دفاعی امریکا، ایران قادر است، نیرو در قالب گروه ها کوچک زمینی و هوایی به کشورهای هم پیمان برای پشتیبانی از عملیات بزرگ اعزام کند.

ارتش ایران همچنین آموزش نظامی حرفه ای را مورد تأکید قرار داده و از تجاربی که در سوریه و عراق به دست آوردهاست، استفاده کند.

این گزارش در ادامه مدعی شده است که ایران در حال ارتقای توانمندی‌های سایبری خود برای جمع آوری اطلاعات و همچنین انجام حملات سایبری علیه امریکا و اهداف دیگر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала