روسیه: موضع امریکا درمورد شهرک‌سازی اسرائيل وضعیت را وخیم‌تر می‌سازد

© AFP 2023 / Johannes Eiseleروسیه: موضع امریکا درمورد شهرک‌سازی اسرائيل وضعیت را وخیم‌تر می‌سازد
روسیه: موضع امریکا درمورد شهرک‌سازی اسرائيل وضعیت را وخیم‌تر می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که اعلامیه ایالات متحده امریکا درمورد اینکه امریکا پس از این شهرک‌سازی اسرائيل را نقض حقوق بین‌المللی نمی‌پندارد، برخلاف توافقنامه‌ها است و وضعیت را وخیم‌تر می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: "دو روز قبل ایالات متحده امریکا در راستای نقض مجموعه‌یی از توافقنامه‌ها، اقدام کرد. اعلامیه‌یی مبنی بر اینکه مقامات امریکایی اعمار شهرک‌ها در کرانه باختری دریای اردن را نقض حقوق بین‌المللی نمی‌پندارند، نشر شده است".

پامپئو: شهرک‌سازی اسرائیل نقض حقوق بین‌المللی نیست - اسپوتنیک افغانستان
پامپئو: شهرک‌سازی اسرائیل نقض حقوق بین‌المللی نیست

وی افزود: "علاوه بر این تاکید شده است که آنها این را به عنوان یک واقعیت می‌پذیرند. برای ما چنین واقعیت غیرقانونی و غیر قابل قبول است. برای ما واضح است که این اقدام منجر به وخیم‌شدن وضعیت حل و فصل بحران فلسطین – اسرائيل می‌شود".

قابل یادآوریست که قبل از این مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اعلام کرد که دولت امریکا اعلامیه‌های قبلی دولت باراک اوباما مبنی بر اینکه شهرک‌سازی اسرائيل در کرانه باختری و اورشلیم شرقی نقض حقوق بین‌المللی است، رد می‌کند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به نوبه خود اعلام کرد که موضع امریکا درمورد شهرک‌سازی اسرائيل، روسیه را نگران ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала