حکمتیار به غنی نامه نوشت؛ ارگ: نامه حکمتیار «مطلب تازه‌‌» ندارد

© Sputnik / JAKحکمتیار به غنی نامه نوشت؛ ارگ: نامه حکمتیار «مطلب تازه‌‌» ندارد
حکمتیار به غنی نامه نوشت؛ ارگ: نامه حکمتیار «مطلب تازه‌‌» ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در نامه‌یی به رئیس‌جمهور غنی از احتمال ایجاد یک بحران انتخاباتی در کشور هشدار داده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از رئیس‌جمهور که رقیب انتخاباتی‌اش نیز است، خواسته که برای یافتن یک راه حل منطقی از بهر از میان برداشتن تقلب‌ها و تخطی‌های به گفتۀ او سازمان یافته در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت‌وگوهایی را با نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز کند.

 هشدار حکمتیار در خصوص اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
هشدار حکمتیار در خصوص اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری

حکمتیار، در شرایطی این نامه‌ را نوشته‌ است که اکنون در حدود پنجاه روز از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد و هنوز کمیسیون مستقل انتخابات موفق نشده حتی نتایج نخستین این انتخابات را اعلام کند.

حکمتیار، یکی از نامزدانی است که ادعا دارد در این انتخابات تقلب‌های گسترده صورت گرفته‌است. به همین دلیل، تیم او همراه با تیم‌های انتخاباتی عبدالله عبدالله و رحمت الله نبیل، روند بازشماری آرا را تحریم کردند.

گلبدین حکمتیار، در نشست خبری اخیرش که دو روز پیش در کابل بود، از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که پیش از غیرمعتبر کردن آرای تقلبی، نباید نتایج این انتخابات را اعلام کند.

این در حالی‌است عبدالله عبدالله و رحمت الله نبیل، از نامزدان دیگر انتخابات ریاست‌‎جمهوری نیز پیش از این، از احتمال بوجود آمدن بحران در پی جنجال‌های انتخاباتی هشدار داده‌ اند.

روز گذشته، عبدالرشید دوستم، معاون نخست رئیس‌جمهور و عضو دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز در این باره هشدار داد.

شماری از نماینده‌گان مجلس، فضای بوجود آمده را نگران کننده می‌دانند و می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات نباید بگذارد که انتخابات به بحران برود.

در همین حال، ارگ ریاست‌جمهوری می‌‎گوید که نامۀ گلبدین حکمتیار را خوانده ‌است و چیزی تازه‌یی در آن نیست.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس‌جمهور غنی در صفحه تویتر اش نگاشته ‌است: «نامۀ منسوب به آقای حکمتیار خوانده شد، مطلب تازه‌‌یی در آن به چشم نمی‌خورد. اکثریت مواردی که در آن بیان شده، مربوط به کمیسیون‌های انتخاباتی است. برخی پیشنهادهایی نیز راجع به حکومت آینده، مطرح کرده که بر خلاف قانون اساسی ماست».

گلبدین حکمتیار، در پایانه این نامه‌اش، هشدار داده ‌است که بدون رأی‌زنی با جریان‌های سیاسی و احزاب، حکومت فرصت کنونی برای رسیدن به صلح را نیز نابود خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала