تایمز: اردوی انگلیس شکنجه مردم و قتل کودکان را در شرق نزدیک پنهان میکرد

© AP Photo / U.S. Army/Spc. Zoe Garbarinoتایمز: اردوی انگلیس شکنجه مردم و قتل کودکان را در شرق نزدیک پنهان میکرد
تایمز: اردوی انگلیس شکنجه مردم و قتل کودکان را در شرق نزدیک پنهان میکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای ویژه انگلیس و «گارد سیاه» آن را به نقض کنوانسیون ژینو متهم میکنند.

در انگلستان رسوایی جدی در حال گسترش است. امروز خواسته هایی راجع به این شنیده شد که باید گروه تحقیقاتی مستقل برای بررسی اتهامات «وحشتناک» در باره انجام جنایات و پنهان نمودن آنها توسط اردوی انگلیس ایجاد شود. باید گفت که تحقیقات گذشته به دستور وزیر دفاع مایکل فالون متوقف شده بودند.

براساس فاش شدن اطلاعات از اسنادی که توسط حکومت محرم ساخته شده بودند، سربازان انگلیسی در قتل کودکان و شکنجه مردم ملکی در افغانستان و عراق دست داشتند و قوماندانی اردو این حقایق را به هر وسیله ممکن پنهان می کرد.

دبیرکل ناتو: نیروهای خارجی در افغانستان بیشتر از نیاز حضور نخواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو: نیروهای خارجی در افغانستان بیشتر از نیاز حضور نخواهند داشت

تحقیق کنندگان نظامی شواهد زیادی نگران کننده کشف کرده که نشان می دهند که قوماندانان ارشد سعی میکردند جنایات جنگی را که نظامیان اردوی انگلیس در افغانستان و عراق انجام داده بودند، پنهان کنند. این در نتیجه بررسی روزنامه نگاران روزنامه The Sunday Times و برنامه BBC Panorama که یک سال کامل جریان داشت، معلوم شده است.

سخنگوی حزب ملی اسکاتلند، استوارت مک دونالد (Stewart McDonald) اعلام داشت که این اعمال نقض خشن کنوانسیون ژینو است. به گفته وی، در چنین شرایطی لازم است که به محکمه بین المللی جنایی مراجعه شود. وی با ابراز انزجار راجع به تلاش های پنهان کردن این جنایات اظهار نظر نمود.

حضور نیروهای خارجی عامل بی ثباتی در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
حضور نیروهای خارجی عامل بی ثباتی در افغانستان است

وی گفت: "باید لشکرکشی سازش ناپذیر صلیبی به خاطر حقیقت انجام گردد که باید از دخالت سیاسی عاری باشد." "جامعه آشکارا به انجام تحقیقات علاقه مندی دارد."

شواهدی به دست آمده که نشان می دهند که یک سرباز سرویس ویژه هوایی (CAC ، نیروهای ویژه انگلیس – تبصره مدیریت مسوول) قتل هایی را مرتکب شده و سربازان از ترکیب غند 42 پیاده نظام اسکاتلند («گارد سیاه») زندانیان را به قتل می رساندند، آنها را مورد ضرب و شتم، شکنجه و تجاوزات نفرت آور جنسی قرار میدادند. تحقیق کنندگان نظامی همچنین شواهدی مبنی بر جعل اسناد و مدارک جدی یافتند که به اساس این واقعیت میتوان علیه افسران ارشد اتهامات وارد ساخت.

پیامد خروج نیروهای خارجی؛ علامت سوال بزرگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پیامد خروج نیروهای خارجی؛ علامت سوال بزرگ در افغانستان

سارنوالی گفته است که یکی از آمران ارشد سرویس ویژه هوایی سعی نموده مانع تحقیقات شود.

این شواهد هنگام پیشبرد دو تحقیق – در باره جنایات در افغانستان و عراق یافت شده اند. اما در سال 2017 این تحقیقات به دستور وزیر دفاع سر مایکل فالون (Michael Fallon) متوقف شد و دوسیه تا محکمه نه رسید.

امروز نیز معلوم شده است که پولیس نظامی و تحقیق کنندگان دوباره ادعاهای جرائم و پنهان ساختن آنها را بررسی می کنند. سخنگوی وزارت دفاع گفت: "ادعاهای Sandy Times  به پولیس نظامی و تحقیق کنندگان سپرده شده که آماده بررسی آنها هستند."

ما در تحقیقات خود توجه را روی سه واقعه متمرکز ساختیم.

- قتل سه کودک و یک جوان در افغانستان که چای می نوشیدند و گفته می شود در اکتوبر سال 2012 توسط سربازان نیروهای ویژه انگلیس به ضرب گلوله بر سر از فاصله نزدیک در خانه خود در افغانستان کشته شدند. سارنوالی نظامی اردو باید اتهامات قتل علیه سرباز و فرماندهان بالاتر وی، از جمله یك افسر از فرماندهی غند وارد میکرد. اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

-  شکنجه نمودن و نیشخند ادعا شده بر زندانیان در تابستان سال 2003 در پایگاه کمپ استفان در شهر بصره عراق که به کشته شدن حداقل دو زندانی منجر شد.

-  ترور یک پولیس عراقی در اگست سال 2003  که گفته می شد توسط یک فرمانده ارشد با استفاده از ثبوت های جعلی یکی از سربازان پنهان شده است. این سرباز چند سال بعد اظهار داشت كه ثبوت ها بدون اطلاع او جعل شده اند.

در روند تحقیق در مورد این دو جنایت جنگی، مستنطقین هزاران شهادت از سربازان و شاهدان انگلیسی و همچنین بسیاری از مدارک مستند جمع آوری کرده اند.

وزارت دفاع گفت: "پولیس نظامی تحقیقات كامل درباره ادعاهای سربازان انگلیسی در عراق و افغانستان انجام داده است. سارنوال نظامی مستقل تصمیم گرفت که در این موارد آنها را تحت پیگرد قانونی قرار ندهد. "

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала