بررسی ادعای تجاوز جنسی بر کودکان دانش آموز در لوگر توسط مجلس نمایندگان

© Photo / ارگبررسی ادعای تجاوز جنسی بر کودکان دانش آموز در لوگر توسط مجلس نمایندگان
بررسی ادعای تجاوز جنسی بر کودکان دانش آموز در لوگر توسط مجلس نمایندگان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان افغانستان با گماشتن یک هیات مسئله ادعای تجاوز جنسی برکودکان دانش‌آموز در ولایت لوگر را بررسی می‌کند.
بدرفتاری جنسی با صدها دانش آموز پسر در لوگر - اسپوتنیک افغانستان
بدرفتاری جنسی با صدها دانش آموز پسر در لوگر

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، پس از نشر گزارش خشونت‌های جنسی در برابر بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در ولایت لوگر، اعضای مجلس نمایند‌گان افغانستان به این مسئله واکنش تند نشان داده و اعضای این مجلس تأکید دارند، که حکومت نباید این مسئله را ساده گرفته و از آن به آسانی بگذرد.

حبیب‌الرحمان پدرام عضو این مجلس، می‌گوید:- "جنایتی که در برابر آموزگاران لوگری ما رخ داده نباید از کنار این قضیه به سادگی عبور شود و یک ظلم کلان صورت گرفته است".

در همین حال، اعضای این مجلس می‌گویند، که این عمل یک جنایت بزرگ است و باید عاملان آن شناسایی و مورد پی‌گرد عدلی و قضایی قرار گیرند.

مریم سما عضو دیگر مجلس نمایندگان، اظهار می‌دارد:- "درباره قضیه لوگر باید هئیت تعیین شود و این موضوع را بررسی جدی کند و متاسفانه این جنایت ها در اکثر ولایات ادامه دارد و لوگر مطلق به همه افغانستان است، این مسئله مهم و ملی است باید عاملان آن به کیفر برسند".

با این حال، میررحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان، نیز قضیه خشونت‌های جنسی با شماری از دانش‌آموزان مکتب در این ولایت را جنایت بزرگ خوانده و خواهان محاکمه عاملان آن است.

رحمانی در این زمینه می‌گوید:- "موضوع لوگر وحشتناک است و کمیسیون فرهنگی همراه با نمایندگان لوگر این قضیه را بررسی کنند و گزارش بیاورند".

این در حالیست، که روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داده که شبکه جامعه مدنی لوگر، از یک حلقه بچه‌بازان که مسئول سوءاستفاده جنسی از ۵۴۶ دانش آموز اند، پرده ‌برداشته است.

بر بنیاد این گزارش، پنج خانواده پس از نشر نوارهای ویدیویی کودکان‌شان در شبکه‌های اجتماعی آنان را به قتل رسانده‌اند و بر علاوه، دست‌کم ۲۵ پسر آسیب‌دیده، مجبور به ترک مسکن شده‌اند.

اما ریاست معارف لوگر، همه ای این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید که روزنامه گاردین در این باره باید شواهد ارایه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала