آیا ناتو اکنون فقط "سایه خود" است؟

© AFP 2023 / John Thysآیا ناتو اکنون فقط "سایه" خود است
آیا ناتو اکنون فقط سایه خود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نماینده مجلس آلمان معتقد است ک در حال حاضر ناتو یک بحران هویت را تجربه می کند و در هفتادمین سال موجودیت بیشتر به "سایه خود" می‌ماند.

به گزارش اسپوتنیک، یورگن تریتین عضو مجلس آلمان درمقاله‌ای برای نشریه Der Spiegel نوشته است که پیمان ناتو با گذشت 70 سال از موجودیت ، اکنون به «سایه خود» مبدل شده است .

این نماینده مجلس آلمان گفت: اولتر از همه این امر در اختلافات استراتژیک با روسیه و همچنین سایر موارد خلع سلاح، به وضاخت دیده می‌شود.

به گفته وی، ناتو را می‌توان بزرگ‌نمایی کرد، همان کاری که وزیر امور خارجه آلمان انجام می‌دهد.اما می‌توان با وضاحت اظهار داشت که پیمان ناتو در حال حاضر تمامیت خود را از دست می دهد.

وی گفت به عنوان مثال خروج یک جانبه ایالات متحده از پیمان موشک های میان‌برد را می توان یادآوری نمود.

تریتین در ادامه می‌پرسد: آیا آلمان برای جلوگیری از استقرار موشکهای هسته ای امریکایی در پایگاه "بوچل" کدام ابتکار عمل از خود نشان داد؟ این نماینده پارلمان آلمان اضافه کرد: «آمریکا هنوز در پایگاه هوایی "بوچل" موشک‌های هسته‌ای دارد.

این نماینده مجلس آلمان در ادامه با اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  که از مرگ مغزی ناتو سخن گفته است، موافقت خود را اعلام نموده می گوید از جمله خروج واشنگتن از توافق هسته ای برجام و اتخاذ موضع سخت گیرانه نسبت به تهران بدون مشورت با متحدان اروپایی خود حاکی از این امر است.

سیاستمدار آلمانی با عصبانیت می نویسد:" این چه اتحادی است که قویترین عضو آن از لحاظ اقتصادی، موتر های سبک ساخت  آلمان، دومین عضو قدرتمند خود را خطری برای امنیت ملی خود می داند".

به عقیده یورگن تریتین واقعیت اینست که ناتو به خاطر منافع کاملاً گوناگون اعضایش نمی تواند امنیت را تأمین کند. به عقیده وی عملیات جنگی ترکیه در سوریه منافع امنیت اروپا را بطور مستقیم تهدید کرده و می تواند به موفقیت های حاصله در نبرد با داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)  صدمه وارد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала