هشدار امریکا به مصر: در صورت خرید سوخو-35 تحریم می کنیم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار امریکا به مصر: در صورت خرید سوخو-35 تحریم می کنیم
هشدار امریکا به مصر: در صورت خرید سوخو-35 تحریم می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا به مصر درباره خرید احتمالی جنگنده‌های «سوخو- 35» روسیه هشدار داده‌اند.
مصر از روسیه ده‌ها فروند جنگنده پیشرفته سوخو-35 می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
مصر از روسیه ده‌ها فروند جنگنده پیشرفته سوخو-35 می‌خرد

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: مایک پمپئو وزیر خارجه و مارک اسپر وزیر دفاع امریکا روز چهار شنبه در نامه‌ای هشدارآمیز به قاهره، اعلام کرده‌اند:- "قراردادهای جدید و هنگفت با روسیه، دست‌کم بر توافق‌نامه‌های همکاری دفاعی در مرحله بعدی میان ایالات متحده و مصر و همچنین کمک‌ها بر مصر، که در راستای تضمین امنیت این کشور پرداخت می‌شود، تاثیر خواهد گذاشت".

این وزیران امریکایی یادآور شده‌اند، که مصر ممکن است طبق قانون امریکا، که خرید تجهیزات نظامی روسیه را ممنوع می‌کند، در معرض تحریم قرار بگیرد.

روزنامه وال استریت ژورنال خاطرنشان کرده است، که ایالات متحده به طور مداوم از همه ای همپیمانان و شرکایش خواسته است از امضای قرارداد با موسسات دفاعی و اطلاعاتی روسیه خودداری کنند؛ چرا که این امر می‌تواند منجر به تحریم شود.

بر اساس این گزارش، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه چند روز پیش سفری به مصر انجام داد و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

شایگو همچنین در راس یک هیئت روسی، در ششمین نشست کمیته مشترک همکاری‌های نظامی و فنی مصر و روسیه شرکت کرد.

یادآوری می کنیم، که اطلاعاتی مبنی بر اینکه روسیه و مصر قراردادی را برای تهیه جنگنده های Su-35 به قاهره امضا کردند، در ماه اپریل در روزنامه کومرسانت ظاهر شد، این امر به طور رسمی تأیید نشده است. به گفته منابع این روزنامه، توافق نامه مربوطه، که دلالت بر عرضه «بیش از دوهزار موتر» و نزدیک به 2 میلیارد دالر سلاح حمل و نقل هوایی به آنها دارد، از اواخر سال 2018 وارد عمل شد و زمان تحویل این تجهیزات نظامی ممکن از اوایل سالهای 2020-2021 آغاز شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала