رهبر اپوزسیون پاکستان از آغاز اعتراضات خبر داد

© REUTERS / Mohsin Razaرهبر اپوزسیون پاکستان از آغاز اعتراضات خبر داد
رهبر اپوزسیون پاکستان از آغاز اعتراضات خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولانا فضل الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام از مظاهره کنندگان خواست که به اعتراضات شان ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک، مولانا فضل الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان خبر داده که از تمام نقاط این کشور در اسلام آباد جمع شده و به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
فضل‌الرحمن گفت:« ما بعد از 13 روز اعتصاب خود را به پایان می‌رسانیم، و بجای این اعتراضات را درسراسر کشور آغاز می‌کنیم.»
مولانا از تمام مردم خواسته است که به خیابان ها برایند و به اعتراضات گستره دست بزنند و نیز افزوده است تا که نخست وزیر این کشور از مقامش کنار نرود به اعتراضات ادامه خواهند داد.
به گفته مولانا معترضین در حال حاضر بزرگترین جاده کویته را تقریباً مسدود کرده اند.
در عین حال دولت پاکستان یک گروه مذاکره کننده را برای گفتگو با گروه مخالف تشکیل داده است که غیر از برکناری نخست وزیر این کشور تمام خواهشات آنها را قبول خواهند کرد. اما گروه مخالف مذاکره با این گروه را رد کرده و گفته اند که خواهان انتخابات زود هنگام در این کشور هستند.
گفتنیست که مولانا فضل الرحمان، عمران خان، نخست وزیر پاکستان، را به حکومت‌ داری بد متهم کرده و از او خواسته تا قوانین اسلامی را رعایت کند، اما عمران خان در پاسخ به این خواست اعتراض کننده گان گفت که از مقامش کنار نمی رود و همچنان از مولانا خواسته در جاهای مشخص شده، اعتراض خود را ادامه دهد.
او همچنان هشدار داد که این اعتراضات به منطقۀ زیر نام "زون سرخ" که محل بودو باش عمران خان و سفیران خارجی است، گسترش خواهد داد.
وی افزوده که پس از پایان اعتراضات با مخالفین سیاسی دیگر، مشوره می کند و تصمیم مشترک خواهند گرفت.
از سوی دیگر، مقام‌های امنیتی پاکستان به خاطر محافظت این منطقه، تدابیر امنیتی شدید را روی دست گرفتند و راه‌ های عمومی را با کانتینرها، مسدود کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала