نفرت از هیتلر روسیه را "ابرقدرت" ساخت

© AP Photoنفرت از هیتلر روسیه را "ابرقدرت" ساخت
نفرت از هیتلر روسیه را ابرقدرت ساخت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه امریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای نوشت: نفرت روز افزون روسیه از آدولف هیتلر باعث شد که این کشور به "ابرقدرت" جهانی مبدل شود.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی National Interest در مقاله‌ای نوشت: آدولف هیتلر در رویای ایده  تبدیل نمودن روسیه به یک مستعمره عظیم آلمان غوطه ور بود، اما اقدامات وی در نهایت منجر به تسلیم بخشی از کشورش به مسکو و تبدیل اتحاد جماهیر شوروی به یک ابرقدرت شد.

در مقاله این نشریه گفته می شود که که در 22 جون سال 1941 حدود چهار میلیون سرباز نازی رویای دیدن برج های کرملین را در سر می پرورانند، اما در عوض زنجیره ای از وقایع آغاز شد که تا هنوز دنیای امروز را تحت تأثیر قرار داده است.

 

هیتلر - اسپوتنیک افغانستان
اسناد فرار هیتلر به آرژنتین منتشر شد

خاطرنشان می گردد که پیش از حمله مهاجمان نازی، حتی کارشناسان انگلیسی و امریکایی نیز باور نداشتند که مسکو بتواند دربرابر حمله رعد آسای نازی ها ایستادگی کند، اما در ماه می سال 1945 این انگلیس بود که شکست خورد، فرانسه ویران شد و آلمانی ها به جای برج های کرملین، به تماشای حرکت تانک های شوروی درامتداد ویرانه های دیوار برلین پرداختند.

نشنال اینترست در ادامه می‌نویسد: "همانا روسیه بود که همانند یک بوکسور زخمی که همه  بدنش به خون آغشته بود، پیروزمندانه روی پاهای خود ایستاد و به یک ابرقدرت تبدیل شد".

به گفته نویسنده این مقاله، اگر حمله هیتلر به اتحاد جماهیر شوری صورت نمی‌گرفت؛ این کشور  هرگز بر رویای خود به مبدل شدن به "امپراتوری اروپا" نمی‌رسید.

 نشریه در ادامه می نویسد: اتحاد رومانی، مجارستان و بلغاریا در یک "جنگ صلیبی علیه بلشویسم" با آلمان نیز توسط ارتش سرخ شکست خورد و متعاقباً حکومت کمونیستی در این کشور ها برقرار شد. پولند و چکسلواکی، که از رژیم نازی آزاد شده بودند، نیز به جناح کمونیستی پیوستند.

گفته می شود، اگر حمله فاشیست ها صورت نمی‌گرفت، مرزهای روسیه امروز طور دیگری بود. مثلا کالینینگراد که اکنون بخشی از روسیه است متعلق به آلمان می‌بود.

گفتنیست که در سال 1939 جهان چند قطبی بود و کشورهای زیادی در آن برای کسب قدرت با هم رقابت می کردند. اما در سال 1945 فقط دو ابرقدرت به وجود آمد: اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده و کشور های مدعی دیگر یا تارومار و شکست خوردند یا ناتوان و اسیرشدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала