کرُدهای مسلح نیز به اردوی سوریه می پیوندند

© AFP 2023 / Delil Souleimanزنان مبارز کردان سوریه
زنان مبارز کردان سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از مبارزان قطعات مسلح نیروهای دموکرات سوریه توافق کردند که به قوای مسلح سوریه بپیوندند .

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت که برخی از مبارزان نیروهای دموکراتیک سوریه (نیروهای کرد-عرب) اخیراً توافق کردند که به نیروهای مسلح دولت سوریه بپیوندند.

نیروهای دیموکرات سوریه: امریکا به عرضه تسلیحات به ما ادامه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای دیموکرات سوریه: امریکا به عرضه تسلیحات به ما ادامه می‌دهد

"اکنون ، ما در حالت دوره ای گذار قرار داریم که در طی آن مبارزان نیروهای دموکراتیک سوریه با اسلحه های خود باقی میمانند. ما از آنها دعوت کردیم که به ارتش سوریه بپیوندند. کسی امتناع ورزید و کسی هم موافقت کرد. بنابراین هنوز نمی دانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. ما از آنها دعوت نمودیم تا به ارتش سوریه بپیوندند تا اوضاع را عادی سازی کرده و به حالت قبل از جنگ برگردانیم، که در آن فقط منافع قانون و دولت در خط مقدم باشد. " به گفته وی ، مفکوره عمومی این است که دوباره کنترل کامل بر سرزمین های که ارتش سوریه در آن گنجانده شده است ، اطمینان حاصل شود که فعالیت دولت را تضمین می کند ، "که به نوبه خود منجر به احیای کامل حاکمیت بر آنها می شود." رهبر سوریه اضافه كرد: "توافق نامه بین دمشق و مبارزان نیروهای دموکراتیک سوریه ، با این حال ، به عقب پشینی مواضع مبارزان نیروهای دموکراتیک سوریه در سی کیلومتری جنوب اشاره دارد ، تا ترکیه را از بهانه حمله به سوریه محروم كند."

نیروهای دیموکرات سوریه: امریکا به ما صدها واگون سلاح فرستاده است - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای دیموکرات سوریه: امریکا به ما صدها واگون سلاح فرستاده است

پیش از این، وزارت دفاع سوریه از مبارزان نیروهای دموکراتیک سوریه خواست تا به ارتش دولت بپیوندند. این وزارت همچنین خاطرنشان كرد : آمادگی برای حل مشکلات جنگجویان نیروهای دموکراتیک سوریه كه قبلاً از خدمت اجباری سربازان و خدمات احتیاط ، و نیز افرادی كه تحت تعقیب شبکه های امنیتی جمهوری سوریه بودند ، به تعویق انداخته می شود. 
وزارت خارجه روسیه آمادگی خود را برای تسهیل مذاکرات بین کُردها و دمشق در مورد پیوستن "نیروهای دموکراتیک سوریه" به ارتش دولت سوریه اعلام کرد. 
در 9 اکتوبر، ترکیه اعلام کرد که عملیات سرچشمه صلح را در شمال سوریه انجام می دهد که با حملات هوایی بر نیروهای کُرد آغاز شد. هدف ایجاد منطقه بافر این است که باید یک کمربند دفاعی در مرز ترکیه تبدیل شود. طبق برنامه انقره، پناهندگان سوری قادر به بازگشت از ترکیه خواهند بود. آژانس سانا این عملیات را تجاوز نامید وجامعه بین المللی اقدامات انقره را محکوم کرد. 
در 22 اکتوبر، فدراسیون روسیه و ترکیه یادداشت تفاهم 10 نکته ای را به ویژه در مورد دخول قطعات پولیس نظامی روسیه و خدمات سرحدی سوریه در سرحد سوریه با ترکیه در خارج از منطقه عملیات سرچشمه صلح ترکیه امضا کردند. 
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала