اسد: غارت نفت سوریه بی شرمانه ترین نمونه سیاست های امریکاست

© AFP 2023 / Joseph EidПрезидент Сирии Башар Асад
Президент Сирии Башар Асад - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بشار اسد رئیس جمهور سوریه غارت نفت کشورش از سوی ایالات متحده را بی شرمانه ترین نمونه عملی سیاست های امریکا دانست.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با RT گفت: امریکا مشغول غارت میدان های نفتی در سوریه است و این اقدام بی شرمانه ترین نمونه عملی سیاست های امریکا در منطقه است.

گفتنیست که حدود 90 در صد از تولیدات نفت سوریه در ساحل شرقی رود فرات متمرکز شده است. این مناطق قبلاً منبع اصلی درآمد برای تروریست های داعش (گروه تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) بود. اکنون این مناطق عمدتاً توسط نیروهای کرد  (نیرو های دموکراتیک سوریه - (SDFکنترل می شود. پیش از این، رات هافمن سخنگوی پنتاگون اطمینان داد که سود حاصل از نفت سوریه به نیروهای کرد دموکراتیک سوریه (SDF) می رسد و نه ایالات متحده.

ترامپ: نفت را دوست دارم و برای حفاظت آن در سوریه خواهیم ماند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نفت را دوست دارم و برای حفاظت از آن در سوریه خواهیم ماند

رئیس جمهور سوریه گفت: "واضح است که ما خشمگین هستیم ، تمام مردم سوریه عصبانی هستند. این واقعاً غارت است، در اینجا نه نظم بین المللی وجود دارد و نه قوانین بین المللی .. این پدیده جدید نیست و نه فقط در زمان جنگ وجود داشت".

بشار اسد خاطرنشان كرد: "آمریكایی ها همواره تلاش دارند با روشی كشورهای دیگر را غارت كنند. آنها نه تنها نفت ، پول و منابع مالی، بلکه تمام حقوق، از جمله حقوق سیاسی کشور های دیگر را سلب می کنند.

"بشار اسد در ادامه گفت: این نقش تاریخی امریکایی ها حداقل از زمان پایان جنگ جهانی دوم است. بنابراین هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد ، و به نظر نمی رسد چیزی عجیب یا غیر مرتبط با سیاست های قبلی آنها باشد. مگر اینکه گاه به گاه ، روش های ایالات متحده شکل های جدیدی به خود بگیرد. این مورد (غارت میدان های نفتی سوریه)  عجیب ترین نمونه عملی سیاست امریکا ، یعنی تصرف حقوق سایر افراد است.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала