بازگشت ۱۵۰ تفنگدار دریایی امریکا از افغانستان

© REUTERS / Omar Sobhaniبازگشت ۱۵۰ تفنگدار دریایی امریکا از افغانستان
بازگشت ۱۵۰ تفنگدار دریایی امریکا از افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از ۱۵۰ تفنگدار دریایی ایالات متحده امریکا پس از گذراندن دوره ۷ ماهه در افغانستان به امریکا بازگشتند.
سرپرست وزارت دفاع امریکا: درباره بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان دستوری دریافت نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
سرپرست وزارت دفاع امریکا: درباره بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان دستوری دریافت نکرده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از «انی‌بی‌سی کنتیکت»، بیش از 150 نفر از تفنگداران دریایی دسته «فاکس» گردان دوم ارتش امریکا پس از گذراندن دوره 7 ماهه در افغانستان به امریکا بازگشتند.

این گزارش مشخص نکرده است، که این نظامیان هنگام اعزام در افغانستان در کدام منطقه این کشور حضور داشتند و بنظر می‌رسد که این نیروها در قالب نیروهای چرخشی به امریکا بازگشته‌اند.

دونالد ترامپ که چند ماه پیش از توقف مذاکرات با طالبان خبر داده بود با نزدیک شدن دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا در تجمعات انتخاباتی بر بازگرداندن نیروها از افغانستان و پایان دادن به جنگ در این کشور تاکید می‌کند.

چندی پیش نیز جنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان از کاهش 2 هزار نیروی امریکایی در این کشور خبر داد اما رئیس جمهور افغانستان تاکید دارد، که این کاهش پیوندی به روند صلح ندارد و امریکا تصمیمی برای بیرون کردن نیروهایش از افغانستان نگرفته است.

این در حالیست، که طالبان از آمادگی خود برای جنگ و صلح خبر داده و می‌گوید این به امریکا بستگی دارد که آیا با بیرون کردن همه نیروهایش می‌خواهد مسئله افغانستان را از طریق صلح‌آمیز حل کند و اینکه هنوز بر استفاده از گزینه نظامی تاکید دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала