عملیات جاسوسی پهپاد امریکایی درنزدیکی مرز های روسیه

© Photo / U.S. Air Force/Bobbi Zapka عملیات مجدد پهپاد جاسوسی امریکایی درنزدیکی مرز های روسیه
 عملیات مجدد پهپاد جاسوسی امریکایی درنزدیکی مرز های روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پهپاد جاسوسی نیروی هوایی ایالات متحده بار دیگر عملیات جاسوسی را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی مرز های روسیه انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از اطلاعات منتشره در پایگاه های اینترنتی غربی نظارت هوایی، هواپیمای بدون سرنشین استراتژیک نیروی هوایی ایالات متحده RQ-4B Global Hawk پرواز شناسایی چند ساعته  را در مرزهای روسیه، در دریای سیاه انجام داده است. بر اساس اطلاعات اولیه این پرواز جاسوسی به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی با شماره پرواز 11-2048 انجام شد.

این پهپاد امریکایی از پایگاه هوایی سیگونلا در جزیره سیسیل (ایتالیا) پرواز کرد و حدود هفت ساعت درامتداد ساحل غربی و جنوبی دریای سیاه در نزدیکی کریمه عملیات جاسوسی را اجرا کرد.

پرواز پهپاد جاسوسی امریکایی در نزدیکی سواحل روسیه - اسپوتنیک افغانستان
پرواز پهپاد جاسوسی امریکایی در نزدیکی سواحل روسیه

 پهپاد تا ساعت 22:05 دیشب به وقت مسکودر ارتفاع 16 هزار متری و در فاصله 45 تا 60 کیلومتری از سواحل روسیه پرواز می کرد و در جریان پرواز خود ،بار ها به محل استقرار سیستم های موشکی دفاع هوایی اس 400 در کریمه نزدیک شد.

 علی‌رغم هشدار‌های روسیه، امریکا و متحدانش همچنان به عملیات تجسسی در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه می‌دهند. در چند ماه گذشته یک هواپیمایی جاسوسی امریکایی بار‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه، نزدیکی دریای سیاه، منطقه کالینینگراد و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شد.

اخیرا پایگاه گزارش شد که  هواپیمای «آر سی-135 وی ریوت جوینت»، هواپیمای شناسایی و استراتژیک امریکا در چند ماه گذشته در حال پرواز سه ساعته در نزدیکی مرز‌های غربی روسیه در منطقه بالتیک مشاهده شده است.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها از واشنگتن خواسته است تا عملیات تجسسی خود را در نزدیکی مرز‌های این کشور متوقف کند. این در حالی است که واشنگتن هرگونه عملیات جاسوسی نزدیک حریم هوایی روسیه را تکذیب می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала