نوشیدنی که خطر ابتلا به سرطان را به نصف می‌رساند

© Depositphotos.com / Ralwel نوشیدنی که خطر ابتلا به سرطان را به نصف می‌رساند
نوشیدنی که خطر ابتلا به سرطان را به نصف می‌رساند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس مطالعات جدید نوشیدن قهوه خطر کارسینوم هپاتوسلولار را که رایج‌ ترین نوع سرطان جگر در بین بزرگسالان است کاهش می‌دهد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال اکسپرس، سرویس بین الملل مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد نوشیدن قهوه خطر کارسینوم هپاتوسلولار را که رایج‌ترین نوع سرطان جگر در بین بزرگسالان است کاهش می‌دهد، اما به اندازه ترک سیگار و مصرف الکل در کاستن از خطر ابتلا به این بیماری مؤثر نیست.

نتایج مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کویینز بلفاست انجام شد نشان می‌دهد، قهوه که یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است می‌تواند خاصیت کاهش خطر سرطان جگر را داشته باشد.

پس از ۲۰ سال، نوع جدید اچ آی وی کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
پس از ۲۰ سال، نوع جدید اچ آی وی کشف شد

این تحقیق به مدت بیش از هفت و نیم سال در بریتانیا و روی عادت‌های مصرف قهوه 471 هزار و 779 شرکت میانسال انجام شد. بیش از سه چهارم شرکت کنندگان در این تحقیق گفته بودند که مرتب قهوه می‌نوشند.

بدین ترتیب، محققان به کاهش خطر کارسینوم هپاتوسلولار (سی‌اچ‌سی) در بین کسانی که قهوه می‌نوشند در مقایسه با کسانی که اهل نوشیدن قهوه نیستند، پی بردند.

در واقع، کسانی که قهوه می‌نوشند 50 درصد کمتر نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشند با خطر ابتلا به چنین سرطانی مواجهند.

یکی از گردآورندگان این تحقیق اعلام کرد: «این یکی از نخستین مطالعاتی است که خطر سرطان‌های دستگاه گوراشی را بر اساس انواع مختلف قهوه ارزیابی می‌کند. ما مشاهده کردیم خطر کارسینوم هپاتوسلولار در بین کسانی هم که عمدتا قهوه فوری می‌نوشند ضعیف است».

این مطالعه نتیجه گیری می‌کند که نوشیدن قهوه برای سلامتی مفید است، زیرا این نوشیدنی به ویژه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است.

این مطالعه خاطر نشان کرد: «با این حال، نوشیدن قهوه به اندازه ترک سیگار، کاهش مصرف الکل یا کاهش وزن در کاستن از خطر ابتلا به سرطان جگر مفید نیست».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала