تاثیر نوشیدن قهوه در مبارزه با سرطان کبد

© Photo / Pixabayقهوه چگونه با افسردگی مبارزه میکند؟
قهوه چگونه با افسردگی مبارزه میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پژوهشگران امریکایی اخیرا در پی یک مطالعه اظهار کرده‌اند مصرف یک پیاله قهوه در روز می‌تواند علاوه بر رفع خستگی به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد نیز کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  MedicalXpress، تیمی ازپژوهشگران دانشگاه کوئینز بلفاست اخیرا اظهار کرده‌اند مصرف یک پیاله  قهوه در روز می‌تواند علاوه بر رفع خستگی به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد نیز کمک کند. دانه قهوه حاوی "پلی فنل" (polyphenol) است که ممکن است جلوی تقسیم سلول‌های سرطانی را بگیرد.

محققان دانشگاه کوئینز بلفاست در مطالعه اخیرشان بیش از 500 هزار نفری را که بیش از سه چهارم آنها قهوه مصرف می‌کردند، مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

Боль в животе - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات خبرنگار امریکایی از علائم اولیه ابتلا به سرطان + ویدئو

نویسندگان این تحقیق می‌گویند، خبر خوش برای افرادی که عادت به نوشیدن قهوه دارند این است که این عادت برای سلامتی آنها بسیار خوب است چراکه قهوه حاوی آنتی اکسیدان و کافئین است که ممکن است در برابر سرطان کبد از آنها محافظت کند. مصرف قهوه بیش از ترک سیگار  و ترک مصرف الکل و کاهش وزن از سرطان کبد جلوگیری می‌کند.

طی این مطالعه پژوهشگران 365 هزار و 157 فرد را که عادت به نوشیدن روزانه قهوه داشتند و همچنین 100 هزار نفری را که قهوه نمی‌نوشیدند مورد بررسی قرار دادند.

در آن زمان 88 نفر از افراد مذکور مبتلا به سرطان کبد بودند . پژوهشگران دریافتند قهوه در افرادیکه روزانه قهوه می‌نوشیدند تا 50 درصد سبب کاهش رشد ابتلا به سرطان کبد شده بود.

البته این نخستین بار نیست که فواید شگفت انگیز قهوه اثبات می‌شود چراکه چندی پیش نیز پژوهشگران امریکایی اظهار کرده بودند ترکیبات موجود در پوسته دانه قهوه می‌تواند التهاب را در سلول‌های موش‌ها مهار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала