ممنوع الخروج شدن چند دیپلمات وزارت خارجه به خارج از کشور

© Photo / MFA / MFAممنوع الخروج شدن چند دیپلمات وزارت خارجه به خارج از کشور
ممنوع الخروج شدن چند دیپلمات وزارت خارجه به خارج از کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع می گویند که در روزهای اخیر، حکومت مانع رفتن چند دیپلمات وزارت خارجه به بیرون از کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، این منابع می گویند که این دیپلمات قرار بود به ماموریت‌های تازه به بیرون از کشور بروند؛ اما پیش از آن که این موضوع با آنان در میان گذاشته شود، حکومت مانع رفتن آنان به خارج از کشور شده است.

به گفته این منابع، یکی از این دیپلمات ها، عظیم ورسجی، مستشار نماینده‌گی همیشه‌ گی افغانستان در سازمان ملل متحد است. او زمانیکه میخواست از میدان هوایی کابل به نیویورک برود، از رفتش جلوگیری شد.

کارمندان وزارت خارجه دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
کارمندان وزارت خارجه دیگر حق استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند

آقای ورسجی که تجربه کار را در وزارت خارجه دارد، چندی پیش به حیث مستشار در نمایند‌ه گی همیشه گی افغانستان در سازمان ملل معرفی شده بود.

ریاست جمهوری نیز خبری ممنوع الخروج این دیپلمات را تایید می کند و می گویدکه  وزارت خارجه در حال آوردن اصلاحات در بخش های دیپلوماتیک و اداری است.

لطیف محمود، معاون سخنگوی رییس‌جمهور در این باره گفت: "سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در راستای تحقق این طرح، گام‌هایی را برداشته است. این اصلاحات در حوزۀ دیپلوماسی و دیپلومات‌ها، در بخش اداری و سایر بخش‌های زیر مجموعه، عملی خواهد شد".

هر چند که وزارت خارجه کشور در این باره جزئیات را ارایه نمی کند، اما شماری از نمانیده‌گان مجلس با انتقاد از این کار زیر نام اصلاحات در وزارت خارجه، می گویند که برخوردهای سلیقه‌یی وجود دارد.

عبدالظاهر تمیم، عضو مجلس نماینده‌گان در این باره گفت: "اگر اصلاحات بخاطر پاک‌سازی اقوام باشد، بخاطر تبعیض باشد، بخاطر نژاد پرستی و تعصب باشد؛ حقیقتأ که این کار افغانستان را چندین سال به عقب خواهد برد".

سرپرست وزارت خارجه افغانستان تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
سرپرست وزارت خارجه افغانستان تعیین شد

حمیده احمدزی، عضو دیگر مجلس نیز بیان داشت: "اصل شایسته سالاری را در نظر بگیرند و این‌ها به اساس قومی و سمتی و زبانی تقرری‌ها را انجام ندهند".

اختلافات میان وزارت امور خارجه و ریاست جمهوری زمانی رسانه‌یی شد که حدود دو ماه پیش رئیس غنی دستور داد تا اتهام های فساد در وزارت خارجه بررسی شوند، اما این فرمان از سوی داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، معلق شد.

پیش از این نیز رئیس جمهور، فرمان برکناری سخنگوی این وزارت را صادر کرده بود که این فرمان نیز از سوی داکتر عبدالله عبدالله رد شد.

با این حال، صلاح الدین ربانی، برای پنج سال وزیر و سرپرست این وزارت بود، که چند هفته پیش از سمتش کنار رفت، رئیس جمهور ادریس زمان، معین سیاسی این وزارت را به سمت سرپرست و گران هیواد را به سمت سخنگوی این وزارت معرفی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала