واکنش تند مجلس سنا به احضار سفیر افغانستان توسط آی اس آی پاکستان

© Photo / meshrano jirga واکنش تند مجلس سنا به احضار سفیر افغانستان توسط آی اس آی پاکستان
   واکنش تند مجلس سنا به احضار سفیر افغانستان توسط آی اس آی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا می گوید، احضار سفیر افغانستان در پاکستان از سوی سازمان استخبارات آن کشور، نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، به دنبال احضار سفیر افغانستان از سوی سازمان استخبارات نظامی پاکستان، مجلس سنا در این باره واکنش تند نشان داده و این عمل ‌کرد را بی ‌حرمتی به روابط دیپلماتیک میان دوکشور و نقض حاکمیت ملی افغانستان خوانده است.   

فضل‌ هادی مسلمیار، رئیس این مجلس، می‌گوید که حکومت افغانستان باید در برابر این اقدام پاکستان با استفاده از هر گزینه دست به کار شود.

 بدرفتاری آی آس آی پاکستان با سفیر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
بدرفتاری آی آس آی پاکستان با سفیر افغانستان

آقای مسلمیار، می‌افزاید: ‌”وزارت خارجه پاکستان صلاحیت دارد تا سفیر افغانستان را احضار نماید نه سازمان آی اس آی که سفیر را احضار کند، باید خطوط قرمز افغانستان در نظر گرفته شود".

درهمین حال شماری از اعضای این مجلس، تأکید می‌ورزند که حکومت افغانستان باید راه‌ کاری را روی دست گیرد که شهروندان کشور از وابسته‌گی به پاکستان رهایی یابند.

پیش از این وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که در اعتراض به بدرفتاری با دیپلمات های این کشور در کابل، کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد را برای ارائه توضیحات احضار کرده است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала