Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

به یاد فرگوسن کبیر، پیرمرد دوست داشتنی که همه دل تنگش هستند !

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر الکس فرگوسن
الکس فرگوسن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
33 سال پیش در چنین روز سر الکس فرگوسن افسانه ای هدایت منچستریونایتد را به دست گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در سال 1986 منچستریونایتد اقدام به استخدام مردی کرد که شاید در طول تاریخ نامش در این باشگاه جاودانه باشد.

الکس فرگوسن - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
هدیه طلایی به فرگوسن برای تغییر نتیجه یک بازی

در ۶ نوامبر 1986 بود که سر الکس فرگوسن تیم فوتبال آبردین اسکاتلند را رها کرد تا به عنوان جانشین ران اتکینسون هدایت منچستر یونایتد را به دست بگیرد.

بدون شک هر طرفدار فوتبالی و هر کسی که عاشق فوتبال شده است، با نام و چهره این مرد بزرگ آشناست. کسی که توانست با منچسترهر کاری دلش میخواهد در فوتبال انگلیس بکند.

وی که از سال 1986 تا 2013 هدایت شیاطین سرخ را بر عهده داشت، در مجموع 1500 بار روی نیمکت این تیم نشست و بدون شک یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال و باشگاه یوتایتد به حساب می آید.

آمار فرگوسن با یونایتد فوق العاده است. وی در 895 بازی موفق به کسب 38 جام مختلف با این تیم شده است.

13 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، 10 قهرمانی در جام خیریه، 5 قهرمانی در جام حذفی، 4 قهرمانی در رقابت های جام اتحادیه، 2 قهرمانی در لیگ قهرمان اروپا و یک قهرمانی در مسابقات یورو لیگ و یک قهرمانی در رقابت های سوپرجام اروپا کافیست تا این مرد خوش نام اسکاتلندی یکی از بهترین های تاریخ باشگاه و دنیای فوتبال نام بگیرد.

موضوع تلخ این است که پس از خروج این مربی از باشگاه محبوبش، یونایتد هرگز به جایگاه خوبی نرسید و هیچ وقت نتوانست اقتدار دوران فرگوسن را حفظ کند.

مویس، فن خال، مورینو و حالا نیز سولیشر، هیچ کدام نتوانستند منچستر را در دوران خوب فرگوسن نگه دارند.

خیلی از تماشاگران و طرفداران این تیم هنوزم دل تنگ دوران حضور این مربی هستند و به یاد برگشت آن دوران، با منچستریونایتد زندگی میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала