ترامپ مجددا از توافق کنترل تسلیحاتی جدید با روسیه و چین سخن گفت

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ مجددا از توافق کنترل تسلیحاتی جدید با روسیه و چین صحبت کرد
ترامپ مجددا از توافق کنترل تسلیحاتی جدید با روسیه و چین صحبت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا بار دیگراز تمایل کشورش برای امضای یک توافق جدید در خصوص کنترل تسلیحات با کشور های روسیه و چین صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده در اظهاراتی گفته است که امریکا خواستار انعقاد توافق جدید در خصوص کنترل تسلیحات با روسیه و چین می‌باشد.

به گفته ترامپ ، ایالات متحده در حال مذاکره با روسیه و چین در مورد این موضوع است. وی معتقد است که هر دو طرف، روسیه و چین علاقه مندی شان‌را برای عقد چنین توافقی، به ویژه در مورد تسلیحات هسته‌ای ابراز داشته اند.

رئیس جمهور ایالات متحده، احتمال پیوستن کشور های دیگر به این توافق را رد نکرد.  

 رئیس جمهوری امریکا پیشتر نیز در گفت و گوها و پیام های توئیتری خود از احتمال مذاكره با رئیسان جمهوری چین و روسیه برای پیشگیری از رقابت تسلیحات سخن گفته بود.

 امریکا به دنبال بهانه برای خروج از پیمان استارت است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به دنبال بهانه برای خروج از پیمان استارت است

  ترامپ در مورد توافق جدید کنترل تسلیحات در تابستان سال 2019 قبل از خروج از پیمان منع استفاده از موشک های میان برد موسوم بهINF) ) صحبت کرد. سپس گزارش شد كه طرف امریکایی قصد تغییر سیاست در پیمان INF را ندارد ، اگرچه امیدوار است درباره توافق جدید با روسیه و چین بحث و گفتگو كند.

ایالات متحده در تاریخ 2 آگست سال جاری (2019) اعلام کرد که به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه خارج می‌شود و این مساله به نگرانی از شروع یک رقابت تسلیحاتی جدید دامن زد

 پیمان منع موشك های هسته ای میان برد در سال 1987 به امضای «رونالد ریگان» رئیس جمهوری وقت امریکا و گورباچف رهبر شوروی رسید

اوائل سال جاری میلادی امریکا و ناتو، روسیه را به نقض پیمان متهم کردند و گفتند این کشور موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و با برد بیش از 500 کیلومتر تولید کرده است. روسیه این ادعا را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала