لاوروف: البغدادی ساخته سیاست‌های امریکاست

© Sputnik / Aleksander Scherbak/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: البغدادی ساخته سیاست‌های امریکاست
 لاوروف: البغدادی ساخته سیاست‌های امریکاست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می‌گوید، کشورش نمی‌تواند کشته شدن ابوبکر البغدادی را تایید کند. لاوروف تاکید کرد سرکرده گروه تروریستی داعش ساخته سیاست های غلط امریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر  امور خارجه روسیه در صحبت های با بیان اینکه ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ساخته خود امریکا بود گفت که مسکو خواستار اطلاعات بیشتر درباره عملیات کشتن رهبر داعش است.

لاوروف افزود: داعش پس از حمله امریکا به عراق و کنار گذاشتن دولت این کشور و با آزادسازی افراط‌گرایان از زندان توسط امریکایی‌ها خلق شد. بنابراین می‌توان گفت امریکایی‌ها چیزی را نابود کردند که خودشان ایجاد کرده بودند، البته اگر واقعا نابودی در کار بوده باشد.

وزیر خارجه روسیه افزود: «اگر کشته شدن بغدادی واقعیت داشته باشد که البته در مورد وی بار‌ها خبر از کشته شدنش بوده است، به هر حال از بین بردن تروریست‌ها اقدام مثبتی است. البغدادی هم نقش خرابکارانه‌ای در تشکیل گروه تروریستی داعش و تلاش برای ایجاد خلافت داعش داشت».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایاتلات متحده امریکا روز 27 اکتبر اعلام کرد البغدادی در عملیات نیرو‌های امریکایی در ادلب سوریه کشته شده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی برخی از جزئیات این عملیات را فاش کرد و مدعی شد البغدادی پس از محاصره در یک تونل بن بست، با جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد. ترامپ گفت «او مانند سگ مُرد».

ترامپ ادعا کرد سرکرده داعش از مدت‌ها از سوی پنتاگون تحت نظر بوده است تا شرایط مناسب برای کشتن وی محیا شود. رئیس جمهور امریکا همچنین از روسیه، عراق، سوریه و ترکیه بخاطر کمک‌هایشان در این عملیات تشکر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала