Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیروزی ناتالیا در نخستین دور مسابقات کشتی زنان به میزبانی عربستان+ویدیو

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر مسابقات کشتی کج زنان Шоу профессионального реслинга RAW World Tour
مسابقات کشتی کج زنان  Шоу профессионального реслинга RAW World Tour - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای اولین بار مسابقات کشتی کج زنان به میزبانی شهر ریاض-عربستان برگزار شد که واکنش های مختلف را در پی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، دیشب "ریاض" پایتخت عربستان سعودی با انجام یکی از رویدادهای پر سر و صدا، جهان را بار دیگر انگشت به دهان کرد، جایی که برای نخستین بار شاهد برگزاری مسابقه کشتی کج زنان در این شهر بودیم، امری که در داخل عربستان سعودی و بیرون از آن کشور واکنش هایی را در پی داشته اما زمانی بر تعجب افزوده می شود که در میان جامعه مفتیان در قبال آن سکوت کرده اند.

پایگاه خبری عربی 21 با  انتشار خبری در این باره نگاشته است که مسابقه کشتی کج زنان امروز جمعه در ورزشگاه بین المللی ملک فهد ریاض، میان دو سوپراستار زن آمریکایی و کانادایی در رینگ این رقابت ها برگزار شد.

در این رقابت هر دو ورزشکار با داشتن حجاب وارد رینگ شدند و با هم پیکار کردند که شبکه سونی تِن به گونه زنده آنرا پوشش داد و سرانجام رقابت نیز با برتری ناتالیا مقابل حریفش لسی ایوانس رقم خورد.

برگزاری مسابه کشتی کج زنان در عربستان سعودی کشوری که تا چندی پیش به زنان حق رانندگی نمی داد، به نظر نمی رسد برای جامعه مفتی های سعودی به راحتی قابل هضم باشد، اما غالب این افراد به علت ترس از سیاست سرکوبگرانه آل سعود با دیگر مفتی های منتقد در قبال این قضیه سکوت اختیار کرده اند.

در همین حال برگزاری این مسابقه در بین کاربران فعال عربستانی در توییتر و دیگر کاربران عرب مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است.

صلاح الصاعدی یک کاربر سعودی، ملک سلمان شاه عربستان را خطاب قرار داده و نوشته: آنچه در ریاض رخ داده نه خداوند را راضی می کند نه ما مردم را و نه حتی شما را.

جمال ریان مجری پیشین شبکه الجزیره در واکنش به این مسابقه نگاشته: امروز باشگاه های شبانه، مشروبات الکلی و کشتی کج زنان در عربستان حلال می شود و به تبع آن فردا روزی زندان ها نیز حلال خواهد شد. آیا در ادامه این اصلاحات برگزاری انتخابات، دموکراسی و مشارکت در حکومت آل سعود نیز حلال می شود؟!

این در حالیست که الشهیل یکی از شهروندان عربستان در صحبت با یکی از رسانه ها گفته است: "من نمی توانم لبخند بزنم وقتی این موضوع اعلام شد. وقتی درمورد رانندگی زنان صحبت می کنم، یا حتی فقط فضای مشترک با مردان را می گویم، این حقوقی است که وقتی بزرگ شدم، وجود نداشت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала