وزارت خارجه ترکیه به قطعنامه امریکا علیه ترکیه واکنش نشان داد

© Fotolia / Tolgaildunوزارت خارجه ترکیه به قطعنامه امریکا علیه ترکیه واکنش نشان داد
وزارت خارجه ترکیه به قطعنامه امریکا علیه ترکیه واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان امریکا روز چهار شنبه طی قطعنامه ای که با اکثریت قریب به اتفاق آرا به تصویب رسید کشتار جمعی ارامنه در اوایل قرن گذشته را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ترکیه در واکنش به قطعنامه‌ای امریکا درباره نسل کشی در ارامنه را رد کرده و گفته اند که این قطعنامه برای مصرف داخلی به تصویب رسیده است و هیچ اساس تاریخی ندارد و نیز افزوده اند که این خواسته‌ها ازسوی کشورهای ضد ترکیه انجام شده اند.

انتقال تجیزات ترکیه به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترکیه به تحریم‌های احتمالی امریکا

از سوی هم آمده است که پیش نویس قانونی که مقامات ارشد و نیروهای نظامی ترکیه را هدف قرار داده در تضاد با روح ائتلاف ناتو بوده و با توافقی که ترکیه و امریکا درباره سوریه در تاریخ 17 اکتبر به آن دست یافتند تناقض دارد.

قطعنامه روز چهارشنبه کشتار 1.5 میلیون نفر از ارامنه میان سال های 1915 تا 1923 در دوران امپراتوری عثمانی در ترکیه امروز را نسل کشی می خواند.

طبق گزارش رسانه‌های امریکایی حمایت از این قطعنامه در میان دمکرات ها بعد از آن بالا گرفت که ترکیه اخیرا عملیاتی را علیه کردها در ناحیه مرزی شمال سوریه آغاز کرد. در این عملیات حدود 200 کرد کشته و بیش از 200 هزار غیرنظامی آواره شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала