آزمایش سریع ترین موتر جهان + عکس

© AFP 2023 / Ben Stansallآزمایش سریع ترین موتر جهان + عکس
آزمایش سریع ترین موتر جهان + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موتر بلودهاوند در حال انجام تست های آماده سازی است تا در سال 2020 تا 2021 در صحرای آفریقا رکورد خود را ثبت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، آزمایش موتری  با موتور رولزرویس در صحرای جنوب آفریقا آغاز شده است. این موتر قرار است رکورد سرعت را بشکند.

سرعت موتر مافوق صوت «بلودهاوند» (Bloodhound) در آزمایش های هفته جاری به 334 مایل بر ساعت رسید. مهندسان پیش بینی می‌کنند سرعت موتر در هفته آینده به 500 مایل برساعت برسد. مهندسان تصمیم دارند رکورد سرعت 763 مایل برساعت که 22 سال قبل توسط «اندی گرین» در صحرای نوادا ثبت شده را بشکنند.

جالب آنکه  راننده موتر «بلودهاوند» جدید نیز «اندی گرین» است و امیدوار است رکورد پیشین خود را بشکند.

«بلودهاوند» مجهز به موتور جت Eurofighter Typhoon است و تیم مهندسان امیدوارند بتوانند در هر آزمایش سرعت خود را 50 مایل برساعت بیافزاید.

شرکت رولزرویس موتور مذکور را ساخته است. این موتر 135 هزار اسب بخار نیرو تولید می‌کند که معادل قدرت 150 موتر مسابقه «فرمول یک» است.

موتر «بلودهاوند» هم اکنون مشغول انجام تست های آماده سازی است تا در 2020 یا 2021 میلادی در صحرای آفریقا رکورد خود را ثبت کند. طراحان موتر امیدوارند پس از ثبت رکورد جدید، در آینده سرعت آن را به هزار مایل برساعت برسانند.

نخستین آزمایش موتر در 25 اکتوبر انجام شد و سرعت آن به 100 مایل برساعت رسید، در دومین آزمایش سرعت این موتر به 200 مایل برساعت رسی و در سومین آزمایش نیز سرعت موتر 334 مایل برساعت ثبت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала