استقبال ارگ ریاست جمهوری افغانستان از کشته شدن رهبر داعش

© Photo / ARG / ARGاستقبال ارگ ریاست جمهوری افغانستان از کشته شدن رهبر داعش
استقبال ارگ ریاست جمهوری افغانستان از کشته شدن رهبر داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای از کشته شدن رهبر داعش توسط نیروهایی امریکایی استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه ای نوشت: ابوبکر بغدادی رهبر داعش در جریان عملیات نیروهای امریکایی در سوریه کشته شده است.
در این اعلامیه آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان ضمن استقبال از عملیات متذکره، تروریزم را دشمن بشریت می داند، که مرز نمی شناسد و تهدید در برابر امنیت و ثبات منطقه و جهان است، بناً کشته شدن ابوبکر بغدادی را که یکی از خطرناک ترین رهبران گروه های تروریستی بود، بزرگترین ضربه به گروه داعش می پندارد.

وزیر دفاع امریکا: از البغدادی خواستیم خود را تسلیم کند اما خودش را منفجر کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع امریکا: از البغدادی خواستیم خود را تسلیم کند اما خودش را منفجر کرد

در ادامه ارگ ریاست جمهوری افغانستان چنین نوشته است: از اینکه پدیدۀ تروریزم از سال ها بدینسو از مردم ما قربانی می گیرد، کشته شدن رهبران گروه های تروریستی به ویژه ابوبکر بغدادی رهبر داعش، نه تنها در کاهش حملات تروریستی و تامین امنیت افغانستان مهم است، روی امنیت و ثبات منطقه و جهان نیز تاثیر مثبت می گذارد.
دولت جمهوری اسلامی افغانستان بدین باور است، که یگانه راه بیرون‌رفت از چالش تروریزم در کنار همکاری مشترک همه کشورهای جهان در راستای مبارزه با پدیدۀ شوم تروریزم، اقدامات سریع و به موقع این چنینی می باشد.

یادآوری می کنیم، که مقام های امریکایی در حالی سخن از کشتن سرکرده گروه تروریستی داعش به میان آورده‌اند، که شخص رئیس‌جمهور این کشور در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 خود اذعان کرده بود مقامات وقت امریکا بنیان‌گذاران گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه که ترامپ در جریان نشست خبری خود از این کشور به خاطر همکاری در کشتن سرکرده داعش تشکر کرد، اعلام کرده که هیچ‌گونه اطلاعات موثقی درباره عملیاتی ادعایی ارتش امریکا در حمله به محل اختفای البغدادی در ادلب سوریه در اختیار ندارد.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرده که اطلاعات ضد و نقیض درباره عملیات امریکا، تردیدها درباره صحت و به خصوص موفقیت‌آمیز بودن این عملیات را افزایش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала