وزیر دفاع امریکا: از البغدادی خواستیم خود را تسلیم کند اما خودش را منفجر کرد

© REUTERS / Erin Scottوزیر دفاع امریکا: از البغدادی خواستیم خود را تسلیم کند اما خودش را منفجر کرد
وزیر دفاع امریکا: از البغدادی خواستیم خود را تسلیم کند اما خودش را منفجر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امریکایی از رهبر گروه تروریستی داعش خواسته بودند که تسلیم شود، اما او خودش را منفجر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا می‌گوید، که در جریان عملیات نیروهای امریکایی در برابر سرکرده گروه تروریستی داعش، نیروهای امریکایی از او خواستند تا خود را تسلیم کند، اما وی با رد این خواسته کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

تایید کشته شدن رهبر داعش توسط ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
تایید کشته شدن رهبر داعش توسط ترامپ

این سخنان اسپر دقایقی پس از آن منتشر شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا رسما ادعا کرد، که امریکا در شمال غرب سوریه البغدادی را کشته است. وی در سخنان خود البغدادی را در حین مرگ، در حال شیون و زاری توصیف کرد و گفت، که او همچون یک سگ و یک بُزدل مرد.

وی تاکید کرد، که کشته شدن ابوبکر البغدادی به‌منزله ضربه‌ای محکم بر پیکره داعش است. او همچنین مدعی تلاش واشنگتن برای از بین بردن ایدئولوژی گروه تروریستی داعش شد.

مقام های امریکایی در حالی سخن از کشتن سرکرده گروه تروریستی داعش به میان آورده‌اند، که شخص رئیس‌جمهور این کشور در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 خود اذعان کرده بود مقامات وقت امریکا بنیان‌گذاران گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه که ترامپ در جریان نشست خبری خود از این کشور به خاطر همکاری در کشتن سرکرده داعش تشکر کرد، اعلام کرده که هیچ‌گونه اطلاعات موثقی درباره عملیاتی ادعایی ارتش امریکا در حمله به محل اختفای البغدادی در ادلب سوریه در اختیار ندارد.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرده که اطلاعات ضد و نقیض درباره عملیات امریکا، تردیدها درباره صحت و به خصوص موفقیت‌آمیز بودن این عملیات را افزایش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала