یا می‌توانیم بگوییم که، کی به افغانستان اهمیت می‌دهد؟

© REUTERS / Yuri Gripasچه کسی به افغانستان توجه می کند؟
چه کسی به  افغانستان توجه می کند؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کتاب زیر نام « نگه داشتن خط؛ داخل پنتاگون ترامپ با وزیر متیس» نوشته شده توسط گای اسنودگراس، که اخیر ماه اکتبر انتشار می‌یابد

به گزارش اسپوتنیک،  گای اسنودگراس سخنگوی جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، نویسنده کتاب «نگه داشتن خط» حرف های نو و جنجالی  برای خوانندگان اش به خصوص در بخش افغانستان خواهد داشت.

کارمند مركز تجارت جهاني، هنگام سقوط ساختمان در نیویورک در جستجوی پناهگاه. - اسپوتنیک افغانستان
تراژدی که نمی توان، آن فراموش کرد: خاطرات 11 سپتامبر 2001 به روایت تصاویر

در اگوست سال 2019، نویسنده این کتاب از پنتاگون شکایت کرد و ادعا کرد که آنها انتشار کتاب او را متوقف کرده اند و سعی داشتند آن را به تاخیر بیاندازند. درست این کتاب بعد از کتاب متیس، که در ماه سپتامبر 2019، منتشر شده بود، اتنشار می‌یابد.

در قستمی از این کتاب آمده است: "رئیس جمهور دونالد ترامپ از یک مأموریت ائتلاف به رهبری ایالات متحده برای تأمین کمک به افغانستان سال گذشته در جلسه‌ای که با مقامات ارشد نظامی داشت، از آن جلوگیری کرد".

در قسمت دیگر این کتاب در مورد افغانستان به نقل از ترامپ نوشته شده است: "جدی، چه کسی به افغانستان امنیت می دهد؟  تاکنون ما 7 تریلیون دالر، هزینه کردیم ، ولی چی؛  7 تریلیون دالر را هم به عراق کمک کردیم. تصمیم بدتر از همیشه و ما در آنجا گیر کرده ایم".

گای اسنودگراس سخنگوی جیمز متیس بود، او 26 مین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در کابینه دونالد ترامپ و جنرال بازنشسته سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا بود که در 21 دسامبر 2018 استعفا کرد. او از سال 2010 تا 2013 به عنوان یازدهمین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала