چرا پوتین تمام رهبران افریقا را در سوچی جمع کرد؟

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر چرا پوتین تمام رهبران افریقا را در سوچی جمع کرد
چرا پوتین تمام رهبران افریقا را در سوچی جمع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین اجلاس زیر نام «روسیه و افریقا» که یک رویداد بزرگ سیاست خارجی نامیده می شود، تقریباً تمام رهبران قاره افریقا در این اجلاس اشتراک دارند، اما چرا مسکو این را یک فرصت می داند و چه مشکلات برای رقابت با غرب و چین در همکاری با کشورهای افریقایی وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، افریقا قاره ای است که بیشتر از 1 میلیارد نفر در آن زندگی می کند، این قاره سرشار از ذخایر الماس، طلا و نفت است، چین، امریکا و اتحادیه اروپا برای توسعه این منابع طبیعی رقابت می کنند.

پوتین سلطه خود را در شرق نزدیک موفقانه تحقق می بخشد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین سلطه خود را در شرق نزدیک موفقانه تحقق می بخشد

اجلاس «روسیه و افریقا»، در سوچی به هدف آگاهی بیشتر سیاستمداران، بازرگانان و شهروندان عادی از یکدیگر تشکیل یافته است، در این اجلاس روی همکاری های اقتصادی، انرژی، آموزش و پرورش، زیر ساخت های حمل و نقل، سرمایه گذاری و حتی برای ساخت و ساز مسکن، در 23 و 24 ماه اکتبر در سوچی برگزار شد.

ولادیمیر پوتین، اشاره به علاقه روسیه توسعه روابط با قاره افریقا گفت: ما می بینیم تعدادی از كشورهای غربی به فشارها و باج خواهی از دولت های مستقل می خواهند، تا نفوذ از دست رفته و جایگاه غالب در مستعمرات سابق را بازیابی كنند. هدف ما از دفاع از منافع اقتصادی مشترک با شرکای افریقایی است.

این اجلاس بیان کننده تجارت طولانی و مشارکت اقتصادی، میان روسیه وکشورهای افریقایی است. اگر این روند ادامه یابد، روسیه به زودی سهم خود را در کل واردات آفریقا افزایش می دهد.

رئیس جمهور روسیه، تاکید کرد این برنامه مشکلات افریقایی ها را حل می کنند، . این خود باعث تقویت کشورهای افریقایی، حاکمیت و استقلال آنها خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала