خروج مخفیانه و آرام قوای امریکا از افغانستان

© REUTERS / Omar Sobhaniامریکا جنگ در افغانستان باخته است
امریکا جنگ در افغانستان باخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا: واشنگتن قصد ندارد مانند سوریه نیروهای خود را از افغانستان خارج نماید.

اسپوتنیک به نقل از انترفکس،  مارک اسپر وزیر دفاع امریکا روز دوشنبه در کابل گفت که شهروندان افغانستان نباید فکر کنند که ارتش امریکا قصد دارد افغانستان را به مانند سوریه ترک کند.

شرایط آبرومندانه خروج نیروهای امریکا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
شرایط آبرومندانه خروج نیروهای امریکا از افغانستان

وی به طویل المدت ایالات متحده در رابطه با افغانستان اشاره نموده تأکید کرد که واشنگتن در اینجا سیاست متفاوتی نسبت به سوریه دارد.

رسانه های غربی به نقل از وی گفتند: "همه اینها باید به متحدان افغانستان ما و بقیه چنین امیدواری را بدهد که آنها نباید اقدامات ما را در طول هفته های گذشته که در سوریه صورت گرفته است نادرست تفسیر کنند".

وزیر دفاع امریکا درباره نیاز به ماندن ایالات متحده در افغانستان ابراز نظر نموده از تهدیداتی همچون القاعده (ممنوع در فدراسیون روسیه) ، جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) و شاخه افغان گروه داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) نام گرفت.

in Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان
پیش بینی جنگ جدید داخلی پس از خروج امریکا در افغانستان

جنرال اسکات میلر قوماندان قوای امریکا و ناتو در افغانستان به نوبه خود در همان همایش گفت: ایالات متحده غیر علنی سال گذشته 2 هزار سرباز خود کاهش داد. نماینده نیروهای آمریکایی ، دگروال سونی لگت گفت ، اکنون ایالات متحده حدود 13 هزار سرباز در افغانستان دارد. پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا دستور خروج حدود 1 هزار سرباز امریكایی از سوریه را صادر كرد. حدود 200-300 پرسنل نظامی در پایگاه At-Tanf در سوریه در مرز با عراق باقی خواهند ماند. طبق توافق بین دو کشور ، بیش از 5000 سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند.

حالا می توان گفت که اگر امریکا بخواهد، می تواند مخفیانه و آرام نیروهای خود را از افغانستان خارج نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала