مکرون: وقایع در شمال شرقی سوریه اشتباه غرب و ناتو است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون: وقایع در شمال شرقی سوریه اشتباه غرب و ناتو است
 مکرون: وقایع در شمال شرقی سوریه اشتباه غرب و ناتو است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری فرانسه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را «دیوانگی» خواند و از غرب و ناتو به دلیل بی‌عملی در قبال اقدام ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون روز جمعه پس از اجلاس «شورای اروپا» در بروکسل به خبرنگاران گفت: آنچه که در روزهای اخیر رخ داده را یک اشتباه جدی غرب و ناتو در منطقه می‌دانم. این مسأله، اعتبار ما را در یافتن شرکایی که احساس کنند در طولانی‌مدت در کنار ما مورد حمایت قرار می‌گیرند، تضعیف می‌کند. این اقدام همچنین عملکرد ناتو را زیر سؤال می‌ برد.
  رئیس جمهوری فرانسه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را «دیوانگی» خواند و از غرب و ناتو به دلیل بی‌عملی در قبال اقدام ترکیه انتقاد کرد.

 ترامپ: به حماقت مکرون پاسخ خواهم داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به حماقت مکرون پاسخ خواهم داد

رئیس جمهور فرانسه افزود که در توئیتر از اقدام امریکا برای خروج از شمال سوریه مطلع شد و این موضوع، اروپا را به شریک کوچک‌تر امریکا در خاورمیانه تبدیل کرد.

مکرون اظهار داشت که وی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در هفته‌ های آینده احتمال در لندن با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: مهم است که سه کشور اروپایی و ترکیه دیدار کرده و هماهنگ شوند. ما باید ببینیم که ترکیه به کجا می‌رود و اوضاع را به وضعی منطقی باز می‌گرداند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز نهم اکتبر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

این سومین عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک سوریه است؛ پیش‌تر نیز انقره در دو عملیات سپر فرات و عملیات شاخه زیتون با همکاری گروه‌های مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала