واکنش طالبان به گزارش تلفات ملکی یومانا

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان به گزارش یوناما در مورد تلفات ملکی واکنش نشان داده آنرا یک جانبه دانسته و می گویند که تلاش شده تا به جنایات امریکائی ها برائت داده شود.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی *طالبان امروز اظهار داشته است که ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان «یوناما» راپور خود را در مورد تلفات ملکی نشر نموده است و در آن تلاش شده که سهم طالبان در هدف قرار دادن و تلفات مردم ملکی بیشتر نشان داده شود.

آزادی 5 هزار زندانی طالبان همراه به انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان
آزادی 5 هزار زندانی طالبان همراه به انس حقانی

وی افزوده است: "ما راپور یوناما در مورد تلفات ملکی را ناقص و یکطرفه می دانیم و رد می نمائیم". نماینده طالبان تاکید می کند که عاملین اصلی تلفات ملکی در کشور سربازان امریکایی است که هر روز مردم ملکی، خانه ها، بازارها و تاسیسات را در بخش های مختلف کشور هدف قرار می دهند، بمباردمان می کنند و بر حریم های شخصی مردم در تاریکی های شب چاپه می زنند.

به اساس گزارشات رسانه های غربی، طیارات امریکایی تنها در ماه گذشته 948 بمب بر قریه ها، روستاها و مناطق پر نفوس افغانستان پرتاب کرده اند. این واضح می سازد که در نتیجه این بمب ها، چه رویدادهای بر مردم ملکی رخ داده باشد ؟

عامل درجه اول تلفات ملکی در افغانستان، امریکا است. متاسفانه، رسانه ها نیز در مورد تلفات ملکی تلاش می کنند که موضوع کشتارهای غیرنظامیان از سوی امریکایی ها و اداره کابل تا حد زیادی به گونه دقیق پخش نشود.

*(فعالیت طالبان در روسیه منع می باشد)

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала