توافق ترکیه و امریکا روی آتش بس در سوریه

© AP Photo / Risto Bozovicتوافق ترکیه و امریکا روی آتش بس در سوریه
توافق ترکیه و امریکا روی آتش بس در سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا می گوید که امریکا با ترکیه روی آتش بس در سوریه به توافق رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا، در سفارت امریکا در آنکارا، در یک کنفرانس مطبوعاتی می گوید که پس از دیدار و  مذاکرات با رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، ترکیه عملیات نظامی اش را به هدف خروج نیروهای حزب کارگران کردستان، در سوریه به مدت 120 ساعت بع تعلیق در آورد.

واکنش بشار اسد به عملیات ترکیه در شمال سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش بشار اسد به عملیات ترکیه در شمال سوریه

پنس افزود: خرسندم که این را اعلام می‌کنم، به لطف رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ، و روابط محکم ما با ترکیه، روی آتش بس در سوریه به توافق رسیدیم، ترکیه عملیات نظامی اش زیر نام «چشمه صلح» به هدف خروج نیروهای حزب کارگران کردستان، در سوریه به مدت 120 ساعت به تعلیق در آورد.

قابل باد آوری است که خط فرضی تعیین شده برای عقب نشینی نیروهای حزب کارگران کردستان تعیین شده در حدود 30 کیلومتری جنوب از مرز مرز سوریه با ترکیه قرار دارد.

معاون رئیس جمهور آمریكا پس از دیدار با طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنكارا، گفت كه آمریكا خروج نیروهای كرد به سوریه را تسهیل خواهد كرد.

پنس گفت: " دولت ما از قبل با نیروهای دفاعی سوریه در تماس است و ما همین الان نیز شروع به فراهم آوردن خروج ایمن آنها به منطقه امنی در سوریه، واقع در جنوب شرقی مرز ترکیه، با عرض تقریبی 20 مایل (حدود 30 کیلومتر) کردیم."

او  تأکید کرد که ایالات متحده و ترکیه توافق کرده اند تا مسائل مربوط به مناطق امنیتی را به صورت مسالمت آمیز در آینده حل کنند.

روز چهارشنبه (۹ اکتوبر) رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه تحت نام «چشمه صلح» علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) خبر داد. در همان روز، قوای هوایی ترکیه شهر راس العین و شماری از شهرهای سوریه در سرحد دو کشور را بمباران نمودند. پس از مدتی، عملیات قوای زمینی اردوی ترکیه نیز آغاز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала