امریکا "شانتاژ کردن" چین را آغاز کرد

© REUTERS / Yuri Gripasامریکا "شانتاژ کردن" چین را آغاز کرد
امریکا شانتاژ کردن چین را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مالیه امریکا می‌گوید، اگر چین توافقنامه تجاری با امریکا را در طول دو ماه آینده امضا نکند، واشنگتن در ماه دسمبر مالیات وارداتی اضافی را وضع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC، استیفن منوچین، وزیر مالیه ایالات متحده امریکا با ابراز نظر درمورد مذاکرات تجاری هفته گذشته، گفت: "من دلایل زیادی دارم تا چنین حدس بزنم که اگر توافقنامه امضا نشود، این تعرفه‌ها اجرا خواهند شد، اما من امیدوارم که ما معامله را انجام دهیم".

واکنش چین به جنگ تجارتی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
واکنش چین به جنگ تجارتی امریکا

وزیر مالیه امریکا این سخنان را در حالی اظهار می‌کند که چین خواستار برگزاری یک دور اضافی مذاکرات قبل از امضای توافقنامه است.

یکی از مسایل کلیدی مذاکرات، علاقمندی پکن برای ذکر اینکه امریکا نباید بر کالاهای چینی به مبلغ ‍۱۶۰ میلیارد دالر در دسمبر، مالیات جدید وضع کند، در توافقنامه می‌باشد.

انتظار می‌رود که دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ، رهبران امریکا و چین قرارداد تجاری را در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – پاسفیک، که به تاریخ ۱۶ – ۱۷ نومبر در چیلی برگزار می‌شود، به امضا برسانند.

به باور کارشناسان، درخواست چین برای برگزاری دور جدید مذاکرات، نشان‌دهنده اینست که طرفین در جریان مذاکرات در واشنگتن به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала