ترکیه با روسیه مشکل ندارد

© AFP 2023 / Adem Altanطیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان گفت که ترکیه با روسیه در ارتباط اوضاع سوریه هیچ مشکل ندارد.

به گزارش اسپوتنیک. طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از تماس های مداوم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خبر داد و خاطرنشان کرد که ترکیه هیچ مشکلی با روسیه در رابطه با اوضاع سوریه ندارد.

اردوغان: در حملات از جانب سوریه بر شهرهای سرحدی ترکیه ۱۸ تن کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: در حملات از جانب سوریه بر شهرهای سرحدی ترکیه ۱۸ تن کشته شدند

اردوغان به خبرنگاران در استانبول گفت: "توافق سوچی (با فدراسیون روسیه در مورد ادلب سوریه) با موفقیت در نتیجه جلسات ما در تهران و انقره اجرا می شود. ما در این مورد هیچ مشکلی با روسیه نداریم. ما با رئیس جمهور پوتین در تماس هستیم. اگر مشکلی پیدا شود، می توانیم ظرف 24 ساعت مذاکره کرده و آنرا حل نمایم و تصمیم مشترک را در مورد اقداماتی که باید انجام شود، اتخاذ نمایم".

در 9 اکتوبر، اردوغان از آغاز عملیات "سرچشمه صلح" در شمال سوریه ، علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش ، که در فدراسیون روسیه ممنوع است) در ترکیه نیز ممنوع اعلام شد. هواپیمایی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کرد. بعداً آغاز عملیات زمینی اعلام شد. روز شنبه ، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که ارتش ترکیه و مخالفان مسلح سوریه کنترل راس العین را به دست گرفتند و روز یکشنبه ، Anadolu گزارش داد که شهر تل ابیاد را نیز کنترل می کند.

مقامات سوریائی بارها سیاست اشغال ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند. روسیه اظهار داشت که ترکیه باید از اقداماتی که می تواند در راه حل مناقشه سوریه مشکلات ایحاد نماید، جلوگیری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала