حمله به شرکت آرامکو و تاثیر آن بر اقتصاد عربستان سعودی

© Fotolia / James Thewحمله به شرکت آرامکو و تاثیر آن بر اقتصاد عربستان سعودی
حمله به شرکت آرامکو و تاثیر آن بر اقتصاد عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی در پی حمله به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد نفتی‌اش را از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فایننشال تایمز، عربستان سعودی پس از حمله طیاره های بدون سرنشین به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد نفتی خود را در ماه گذشته از دست داده است.

بر بنیاد گزارش، باوجود اینکه عربستان سعودی اعلام کرده بود که تولید نفت این کشور تنها ۶۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است اما اطلاعاتی که تحلیلگران و مشاوران به اوپک ارائه کرده اند حاکی از آن است که تولید نفت در عربستان سعودی حدود ۱،۳ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

به گفته آنان عربستان سعودی تاکنون نتوانسته است میزان تولید خود را به حالت عادی برگرداند و با استفاده از ذخایر نفتی به صادرات نفت خود ادامه میدهد.

حمله به شرکت آرامکو شدیدترین حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی طی ۱۰ سال اخیر میباشد که سبب ایجاد اختلال در استخراج و صادرات نفت این کشور گردیده است.

یادآوری میکنیم، شبه نظامیان حوثی در یمن روز شنبه (۱۴ سپتمبر) با استفاده از طیاره‌های بدون سرنشین تاسیسات شرکت نفتی Saudi Aramco در شهر بقیق، عربستان سعودی را مورد حمله قرار دادند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جواب به این اقدام مواضع حوثی‌ها در شمال یمن را بمباران نمود.

 پس از مدتی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده با نشر پیامی در توییتر ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала