افغانستان کنسول‌گری خود را در پشاور مسدود کرد

© Flickr / Omer Wazir افغانستان کنسول‌گری خود در پشاور را مسدود کرد
 افغانستان کنسول‌گری خود در پشاور را مسدود کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه تنش ها برسر پایین آرودن پرچم افغانستان در پشاور پاکستان، سفارت افغانستان در اسلام‌آباد کنسول‌گری را در پشاورمسدود کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در پی تنش‌ها بر سر پایین آروده ‌شدن پرچم افغانستان از فراز «مارکیت افغان» در پشاور پاکستان و نیز هجوم سربازان پاکستانی به این محل، سفارت افغانستان در پاکستان، کنسول‌گری‌اش را در پشاور بست.

سفیر افغانستان در پاکستان، امروز (جمعه، ۱۹میزان) گفت که نظامیان پاکستان در چند روز اخیر دوبار، بی‌اطلاع به سفارت افغانستان در اسلام‌آباد، بر مارکیت افغان در پشاور که ملکیت حکومت افغانستان است، هجوم آورده و پرچم ملی افغانستان را پایین کردند.

عاطف مشعل، سفیر افغانستان در پاکستان این کار نظامیان پاکستان را «اهانت و غیرمسؤولانه» خوانده‌است.

طالبان: بر خانه ملا برادر حمله نشده است - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: بر خانه ملا برادر حمله نشده است

در همین حال، وزارت امورخارجۀ افغانستان نیز در اعلامیه‌یی که نشر کرده، این کار نظامیان پاکستان را نکوهش کرده‌است.

در این اعلامیه آمده‌است: «حکومت افغانستان یک‌بار دیگر تأکید می‌نماید که به مدارک  و دلایل حقوقی افغانستان در جریان دعوای افغان مارکیت بنابر انگیزه‌های سیاسی توجه نشده است. بناَ فیصله دادگاۀ پاکستان سبب قناعت نهادهای عدلی افغانستان نیست».

حکومت افغانستان می‌گوید مکان «افغان مارکیت» متعلق به افغانستان است. اما اخیرأ فردی ادعا کرده‌است مالک این مکان است و دادگاهی در پاکستان در این باره نیز حکم داده‌است.

گفتنی‌ست در پی هجوم نظامیان پاکستان بر این مارکیت و نیز پایین آوردن پرچم افغانستان از فراز این مکان، شماری از فعالان جامعۀ مدنی، امروز در برابر سفارت پاکستان در کابل تجمع اعتراض‌آمیز داشتند و در برابر پاکستان شعار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала