یک و نیم میلیون دالر خسارات آتش سوزی اخیر کابل

© REUTERS / Stephen Lamیک و نیم میلیون دالر خسارات آتش سوزی اخیر کابل
یک و نیم میلیون دالر خسارات آتش سوزی اخیر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آتش سوزی شب گذشته در در گدام های کالاهای تجارتی، در ساحه تیمورشاهی شهر کابل، در مربوطات ناحیه اول، یک و نیم میلیون دالر خساره وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، مسئولان در اتاق های تجارت و سرمایه گذاری می گویند که حکومت باید به این افراد که کالاهای شان سوخته است کمک کند.

خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، میگوید: “خبر بد این است که همین سرمایه با خاک یکسان میشود، هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که برای سرمایه گذار قرضه داده شود تا این شرکت های متضرر شده دوباره روی پا بایستند، حادثات آتش سوزی، که از روی تصادف و یاهم در جنگ های داخلی صورت میگیرد، دیگر تجارت های صدمه دیده روی پا ایستاده شده نمیتوانند.

آتش سوزی در منطقه تیمورشاهی کابل - اسپوتنیک افغانستان
آتش سوزی در منطقه تیمورشاهی کابل

در همین شماری از تاجران و فروشنده‌گان از سلسله آتش سوزی ها در مارکت های تجاری ابراز نگرانی می کنند.

تاکنون علت آتش سوزی مشخص نشده است، اما فروشنده‌گان می گویند که این چندمین بار است که با این مشکل مواجه می شوند، و کسی به قضیه رسیدگی نمی کند.

شبیر بشیری، آگاه امور اقتصادی، اظهار میدارد: عدم توجه جدی خود سکتور خصوصی و تجاری که در آن نقطه فعالیت می‌کنند و همه این بی‌توجهی‌ها هم از آدرس حکومت و هم از آدرس سکتور خصوصی، سکتور خصوصی هم در قسمت تطبیق معیارها کوتاهی میکند.

به گفته این آگاهان، نبود بیمه تجاری، عدم نظرگرفتن  معیارها از سوی سکتور خصوصی و عدم همکاری حکومت از بزرگترین مشکلات عمده در برابر تاجران در کشور به حساب می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала