احتمال آغاز همکاری شرکت‌های امریکایی با هواوی

© AP Photo / Andy Wongاحتمال آغاز همکاری شرکت‌های امریکایی با هواوی
احتمال آغاز همکاری شرکت‌های امریکایی با هواوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ایالات متحده به برخی از شرکت‌های امریکایی اجازه خواهند داد تا با شرکت چینی تولیدکننده تلفون‌های هوشمند هواوی همکاری نموده تکنالوژی و پرزه‌جات لازم را به آن عرضه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویارک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شخصاً تصمیم گرفته است تا به برخی از شرکت‌های امریکایی اجازه همکاری با شرکت چینی هواوی (Huawei)، داده شود.

هواوی، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
هواوی، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین

تا هنوز درمورد اینکه شرکت‌های امریکایی کدام تکنالوژی‌ها و محصولات را به هواوی ارائه کرده می‌توانند، معلوم نیست. فقط گفته شده است که این تکنالوژی‌ها و محصولات باید بر امنیت ملی امریکا تاثیرگذار نباشند.

شرکت چینی تولیدکننده تلفون‌های هوشمند هواوی در ماه می سال جاری از جانب امریکا تحریم شد. دلیل این تحریم شک و ظن در جمع‌آوری اطلاعات کاربران و سپردن آنها به سازمان‌های استخباراتی چین، اعلام شده بود.

این تحریم‌ها همچنان همکاری تمام شرکت‌های ثبت‌‎شده در ایالات متحده و یا هم شرکت‌های فعال در امریکا، با شرکت هواوی را منع نموده اند. در صورت نقض آن، تحریم‌های مشابه علیه شرکت‌های همکاری نیز وضع خواهند شد.

پس از مدتی، واشنگتن محدودیت‌ها را کاهش داده، به شرکت چینی زمان بیشتر داد. رئیس شرکت هواوی، آسیب احتمالی این شرکت به دلیل تحریم‌ها را مبلغ 100 میلیارد دالر محاسبه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала