تجلیل و قدردانی از روز معلم در افغانستان

© Sputnik / Tariq Azimتجلیل و قدردانی از روز معلم در افغانستان
تجلیل و قدردانی از روز معلم در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معلمان افغانستان با دشورای های زیادی مواجه هستند، هر چند که حکومت افغانستان وعده های زیادی به آنها داده بود، هنوز این وعده ها عملی نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانانیوز، شماری از معلم کشور می گوید که این در حالی همه ساله در افغانستان قدرانی می شود، که تا کنون حکومت و وزارت معارف هیچ یک از وعده های شان را عملی نکرده اند.

بهترین معلم دینا اعلام شد+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
بهترین معلم دنیا اعلام شد+ویدیو

بانو عزیزه، یک معلم، در این مورد می‌گوید: ما از نگاه روحی ناآرام هستیم حتا فامیل به ما اجازه نمی‌دهد به درس دادن برویم نه ما روحیه داریم نه شاگردها، وعده‌های که به معلیمن می‌دهند تمام اش دروغ است.

سرپرست وزارت معارف با پذیرفتن این که معلمان کشور با دشواری های زیادی مواجه هستند می گوید: اگر چهل سال جای‌گاه معلم را صدمه زدیم یک مدت طولانی کار دارد تا به آن جای‌‎گاه برسیم ما برای رفع مشکلات معلمین برنامه هم داریم که در آینده نزدیک عملی خواهد شد.

از سوی هم مسئولان وزارت معارف می گوید که بخاطر حل مشکل معیشتی معلمان صندوق قرضه دهی پول را ایجاد کرده اند، هر معلم می تواند تا 50 هزار افغانی از این صندوق قرض دریافت کند، این صندوق در ولایت های ننگرهار، کندهار و کابل فعال شده است.

پنجم اکتوبر مصادف است با روز جهانی معلم، و در افغانستان و شماری از کشورهای دنیا، این را گرامی می دارند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала