نتایج آرای 14‌هزار دستگاۀ بایومتریک به بانک اطلاعاتی کمیسیون انتقال یافته است

© Photo / IEC / IECنتایج آرای 14‌هزار دستگاۀ بایومتریک به بانک اطلاعاتی کمیسیون انتقال یافته است
نتایج آرای 14‌هزار دستگاۀ بایومتریک به بانک اطلاعاتی کمیسیون انتقال یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس بخش فن‌آوری اطلاعاتی کمیسیون مستقل انتخابات از روند وارد ساختن نتایج برگه‌های رأی‌دهی انتخابات به بانک اطلاعاتی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، با گذشت چند روز از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که تا هنوز نتایج آرای چهارده‌هزار دستگاۀ بایومتریک به بانک اطلاعاتی این کمیسیون انتقال یافته‌اند.
در همی حال کبیر پناهی، رییس بخش فن‌آوری اطلاعاتی کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که روند درج کردن نتایج ورق‌های رای‌دهی کابل نیز آغاز شده است و نیز گفته است که روند درج کردن تمام ورق‌ها الی 21روز دیگر تمام خواهد شد.
پناهی گفت: «فورمه‌های نتایج و عکس ریزل شیت که از دستگاه‌های بایومتریک ارسال شده آن‌جا مقایسه می‌شود و فورمه‌ها این‌جا و الکترونیکی این‌جا مقایسه می‌شود و با هم یکجا می‌شود و محل به محل با همدیگر مقایسه می‌شوند.
در عین حال مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات گفته اند که از بیست و پنج هزار ماشین بایومتریک که در تمام مراکز رای دهی توزیع شده بود در حدود پنج‌هزار آن دستگاه‌ها به کمیسیون مستقل انتخابات از ولایات پروان، پنجشیر، کابل و میدان وردک هستند دوباره تسلیم داده شد.

 کمیسیون انتخابات: آرای بدون بایومتریک شمارش نمی شود   - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات: آرای بدون بایومتریک شمارش نمی شود

از سوی هم محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که در حدود 25هزار محلی که رای استفاده شده چهارده هزار آن رسمآنتایج دیجیلتی آن از طریق دستگاه‌های بایومتریک رسیده.
گفتنیست که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان اکنون کمیسیون مستقل انتخابات سرگرم انتقال مواد از محل‌‎های رای‌دهی به ولسوالی‌ها و از آن‌جا به مراکز ولایت‌ها است؛ از سوی دیگر روند انتقال فورم نتایج اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک از همه ای دستگاه‌ها در ذخیره‌گاه مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات نیز جریان دارد.
با این حال، انتقال همه ای مواد حساس به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات روند که قرار است تا یک هقته ادامه یابد.
یادآوری می کنیم، که قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ۲۷ میزان و نتایج نهایی آن در ۱۶ عقرب اعلام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала