دیدار عبدالله عبدالله با سفیر پاکستان در کابل

© Photo / Facebook/AAدیدار عبدالله عبدالله با سفیر پاکستان در کابل
دیدار عبدالله عبدالله با سفیر پاکستان در کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه با سفیر پاکستان در کابل دیدار و دربارۀ موضوعات چون صلح و انتخابات ریاست‌ جمهوری در افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه با زاهد نصرالله خان، سفیر پاکستان در کابل دیدار و دربارۀ موضوعات چون صلح و انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان گفت‌وگو کردند.

در خبرنامه‌یی که شام امروز (چهارشنبه، 10 میزان) توسط دفتر رسانه‌های ریاست‌اجراییه منتشر شد آمده‌است که سفیر پاکستان تأیید کرده‌است که یک هیئت طالبان به اسلام‌آباد رفته‌است.

آقای زاهد نصرالله خان گفت: آمده ام تا رسماً به جلالتماب شما اطلاع بدهم که هیئتی از طالبان برای ملاقات با وزیرخارجه و دیگر مقامات پاکستان وارد پاکستان می‌گردد و مقامات پاکستان از هيئت طالبان خواهد خواست تا از روند صلح در افغانستان حمایت نمایند و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند.
در همین حال، رئیس اجراییه نیز در این دیدار، ابراز امیدواری کرده‌است که پاکستان از نفوذ خود بالای طالبان استفاده کند و آنان را به گفت‌وگوهای میان افغانان و تلاش برای دست‌يافتن به صلح تشویق کند.

این درحالی است که سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته‌است که یک هیئت طالبان به رهبری ملابرادر، به پاکستان رفته‌است.

همزمان با این، رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان نیز به پاکستان رفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала