گزارشات مقدماتی کمیسیون انتخابات در افغانستان

© Sputnik / Firooz Mashoofگزارشات مقدماتی کمیسیون انتخابات در افغانستان
گزارشات مقدماتی کمیسیون انتخابات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که تقریباً 2.2 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شرکت نمودند.

اسپوتنیک به نقل از پژواک،  کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام نموده است که امروز یکشنبه 29سپتامبر. تقریباً 2.2 میلیون افغانی واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری که شرکت کردند. 

اشتراک نزدیک به 2 میلیون رای دهنده در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اشتراک نزدیک به 2 میلیون رای دهنده در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

طبق اطلاعات اولیه ، که حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات طی کنفرانس مطبوعاتی در کابل اعلام کرد که 2 میلیون 196 هزار 436 افغان در انتخابات شرکت کردند. نورستانی گفت: این گزارش از 3،736 هزار حوزه رای گیری از همه ولسوالی های کشور می باشد. وی افزود که نتایج مشارکت رأی دهندگان تقریباً 800 حوزه انتخاباتی دیگر در آینده نزدیک به کابل تحویل داده می شود. در مجموع 9.67 میلیون رای دهنده ثبت نام شده می توانند در انتخابات رئیس جدید دولت در افغانستان رأی دهند.

پس از سقوط رژیم طالبان در سال 2001 در افغانستان، روز شنبه چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان برگزار شد. روند انتخابات در مواجهه با تهدیدهای امنیتی مداوم از سوی تندروها صورت گرفت. نمایندگان جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) ، که مشروعیت دولت افغانستان را به رسمیت نمی شناسند ، قصد خود را برای مختل کردن رأی قبل از انتخابات اعلام کردند و از شهروندان خواستند که به مراکز رای گیری نروند.

پیش بینی می شود که نتایج کامل رای گیری مقدماتی به تاریخ 17 اکتوبر، نهایی آن ممکن به تاریخ 7 نوامبر اعلام گردد و در صورت لزوم ، دور دوم ممکن است در 23 نوامبر 2019 برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала