انتقال یافتن اطلاعات نتایج ۴۰۰۰ محل رأی‌دهی به دفتر مرکزی

© Sputnik / Firooz Mashoofانتقال یافتن اطلاعات نتایج ۴۰۰۰ محل رأی‌دهی به دفتر مرکزی
انتقال یافتن اطلاعات نتایج ۴۰۰۰ محل رأی‌دهی به دفتر مرکزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برگه‌های نتیجه دستگاه‌های بایومتریک تا صبح امروز از ۴۰۰۰ محل به کمیسیون رسیده است.
در مدت یک هفته آرای تمام ولایات افغانستان به کابل تحویل داده می شود  - اسپوتنیک افغانستان
در مدت یک هفته آرای تمام ولایات افغانستان به کابل تحویل داده می شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، اطلاعات نتایج ۴۰۰۰محل رأی‌دهی از طریق دستگاه‌های بایومتریک به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات انتقال شده است.

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند، که کار در کمیسیون مستقل انتخابات جریان دارد تا سطح اشتراک مردم در انتخابات ریاست جمهوری به گونه دقیق شناسایی شود.

مولانامحمد عبدالله، یک عضو این کمیسیون، میگوید:- "یک تعداد مراکز از ۲۹ ولایت شب گذشته برما رسید و آمار قسمی اش اعلام شد و سطح اشتراک مردم به کمیسیون انتخابات به سه شکل فرستاده می شود برگه‌های نتیجه دستگاه‌های بایومتریک تا صبح امروز از ۴۰۰۰ محل به کمیسیون رسیده است".

در همین حال، حبیب‌الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانه این کمیسیون از روند انتقال مواد اساس انتخاباتی به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات تا یک هفته دیگر خبر می‌دهد.

آقای ننگ، می‌افزاید:- "روند انتقال مواد جریان دارد دستگاه های که در محل ها کار نمی کنند پس از انتقال انها در مراکز ولایت نتایح به دفتر مرکزی فرستاده می شود اگر انجا اطلاعات سند نشد دستگاه ها که به مرکز اورده شده اطلاعات ان وارد سرور می شود".

پس از انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان اکنون کمیسیون مستقل انتخابات سرگرم انتقال مواد از محل‌‎های رای‌دهی به ولسوالی‌ها و از آن‌جا به مراکز ولایت‌ها است؛ از سوی دیگر روند انتقال فورم نتایج اطلاعات دستگاه‌های بایومتریک از همه ای دستگاه‌ها در ذخیره‌گاه مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات نیز جریان دارد.

با این حال، انتقال همه ای مواد حساس به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات روند که قرار است تا یک هقته ادامه یابد.

یادآوری می کنیم، که قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ۲۷ میزان و نتایج نهایی آن در ۱۶ عقرب اعلام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала