گزارشگر سازمان ملل خواستار انتشار اسناد مربوط به قتل خاشقجی شد

© AP Photo / Hasan Jamaliاثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی
اثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام های غیر قانونی از"سیا "خواستار انتشار اسناد موبوط به قتل خاشقجی شد. وی دراین خصوص ابراز داشت: تحقق عدالت درباره جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتقد سعودی) مستلزم صبر، زمان و افشای دروغ هاست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از الجزیره، آگنس کالامار، گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از روال قانونی در سخنرانی خود در نشست ویژه سازمان ”طرح دموکراسی در خاورمیانه“، از سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ”سیا“ خواست اسناد و اطلاعات سری را که درباره جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در اختیار دارد، منتشر و سری بودن این اطلاعات را لغو کند.

ترامپ: گناه بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت نشده - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: گناه بن سلمان در قتل خاشقجی ثابت نشده

کالامار افزود: تحقق عدالت درباره جمال خاشقجی مستلزم صبر، زمان و افشای دروغ هاست. بیان واقعیت به تحقق عدالت در حق خاشقجی کمک می‌کند. به همین علت خواهان افشای اسامی افرادی هستم که دستور قتل او را صادر کردند.

قابل ذکر است که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال 2017 به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در 2 اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب 20 اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستانی این کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال داستان استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی ۲۱نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستانی سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала