متهم شدن ارگ به مهندسی انتخابات ریاست جمهوری توسط عبدالله

© Photo / Twitter/DrabdullahCEمتهم شدن ارگ به مهندسی انتخابات ریاست جمهوری توسط عبدالله
متهم شدن ارگ به مهندسی انتخابات ریاست جمهوری توسط عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان، ارگ ریاست جمهوری این کشور را متهم به مهندسی انتخابات ریاست جمهوری آینده کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا، عبدالله عبدالله، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در سفر انتخاباتی اش به هرات به ‏برگزاری انتخابات آزاد و شفاف تأکید کرد.

آقای عبدالله میگوید، که باید انتخابات به دور از تقلب و در فضای آزاد و شفاف برگزار ‏گردد.

عبدالله: اشرف غنی بر سر خط دیورند را با پاکستان معامله کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: اشرف غنی بر سر خط دیورند با پاکستان معامله کرده است

همچنان رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» هشدار می‌دهد، که با هرگونه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این دسته انتخاباتی با جدیت ‏برخورد خواهد کرد.

آقای عبدالله می‌افزاید، که دسته انتخاباتی«ثبات و هم‌گرایی»به دلیل حمایت‌های مردمی ‏پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

آقای عبدالله، می‌گوید:- "مقامات حکومتی این جا تا روز جمعه گذشته با تیمی که از کابل آمده بود کمپاین می‌کردند، کمی درس بگیرید، وقتی که که مردم به یک ارزش باور دارند، شما با تهدید و وعده‌های دروغین آنان را به طرف خود برده نمی‌توانید".

با این حال، آقای عبدالله تاکید می‌کند، که شماری از  حلقات در ارگ ریاست ‏جمهوری، در تلاش مهندسی روند انتخابات هستند. رهبر دسته انتخاباتی، ثبات و هم‌گرایی، می‌گوید که در شماری ولسوالی‌ها که رأی این دسته انتخاباتی زیاد است، ‏عمداٌ این مناطق به دست طالبان سپرده شده تا انتخابات در آن جا برگزار نگردد.

آقای عبدالله، می‌افزاید:- "ولسوالی پرچمن را به خاطر که رای همیشه گی شان با ما بود را به کام طالب سقوط دادند".

در همین حال نمایندگان مردم هرات در مجلس و شماری از افراد با نفوذ در این ولایت حمایت خود ‏را ازدسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» اعلام کردند. این افراد با نفوذ تأکید دارند که باید انتخابات بدون هرگونه تقلب ‏برگزار شود.

یادآوری می کنیم، که با نزدیک شدن به ششم میزان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهور، پیکارهای انتخاباتی نیز در ‏هرات داغ شده است. شماری از باشندگان هرات تاکید دارند که تقلب در دوره‌های قبلی انتخابات مردم ‏را نسبت به شرکت در انتخابات در افغانستان بی باور ساخته است. ‏

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала