ملیحه حسن، عضو پیشین کمیسیون انتخابات در زندان بیمار شده است

© Photo / social mediaملیحه حسن، عضو پیشین کمیسیون مستقل انتخابات
ملیحه حسن، عضو پیشین کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانم ملیحه حسن یکی از اعضای پیشین کمیسیون مستقل انتخابات که در حال حاضر در زندان زنانه در کابل بسر میبرد، بیمار شده و تاکنون مسئولان ذیربط برای تداوی او در بیرون از زندان اقدام نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، ملیحه حسن حدود بیست روز قبل همراه با ده تن از کمیشنران و اعضای کمیسیون های انتخاباتی هر کدام به دلیل سوءاستفاده از صلاحیت های وظیفوی و تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی 28 میزان سال جاری به پنج سال زندان محکوم شدند.
گفته می‌شود که خانم ملیحه از چند روز به این طرف در زندان زنانه کابل به شدت بیمار شده است و تا کنون مسئولان برای تداوی آن بیرون از زندان اقدامی نکرده اند.

براساس گفته های برخی از اعضای احزاب سیاسی کشور خانم ملیحه حسن در تمام دوره‌ی که با کمیسیون روی اصلاحات انتخاباتی بحث می کرده اغلب به دلیل «سرتنبه‌گی» رییس کمیسیون "آقای عبدالدیع صیاد" به مشاجره می‌انجامید و او خواهان اصلاحات بود.
منبع می افزاید این بانو کمر بسته بود و روزها تلاش کرد که اخذ تصویر بانوان در روز رای دهی اجباری باشد، اما در آن وقت چند کمیشنر دیگر خیانت کردند و با چهار رای موافق درب تقلب در انتخابات پارلمانی را باز گذاشتند که فاجعه بزرگی از آن آدرس خلق شد.
براساس گزارش آوا، همچنین خانم ملیحه حسن بارها در حضور نمایندگان احزاب، کمیشنرانی را که رای به اجباری نبودن تصویر بانوان داده بودند، خاین خطاب کرد و گفت اینها زمینه تقلب را از نام پاک بانوان فراهم کردند.
آگاهان امور می‌گویند که خانم ملیحه در میان سایر کمیشنران قربانی شده و آدم صادق و فعالی نسبت به سایر اعضای کمیسیون بوده است بنا براین باید در قسمت دوسیه خانم ملیحه حسن حکومت تجدید نظر نماید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала